A Life to Live

Direktlänk till inlägg 15 december 2014

Julkalender - Lucka 15

Av Livsturisten - 15 december 2014 10:48

Med 3:e advent passerat, har nu stallet, där min Óskadís bor, fått lite pynt, äntligen.

Har totalt missat att pynta i år. Inte glömt, dock. Bara inte orkat.

Sambon var snäll och satte upp gran-o-ljus-slingan häromdagen, medan jag stod, nära på dubbelvikt, och mockade i de 2 boxarna.

 

Ute är det ännu barmark. Det blåser hårt och kallt. Och, idag regnar det.

Broddar på fötterna behöver man då man går ute, så man inte halkar och slår sej.

 

Det är ingenting som ger mej Julkänsla, ännu.

Och, här hemma jobbar jag stenhårt (så mycket jag orkar och förmår) med att röja ut förrådet, och göra hemtrevligt.

Vi bor i ett pyttelitet torp, och har i ca 10 år förvarat ett helt hem i rummet.

Vi har alltså bott i vårt förråd, typ.

Men, sedan några månader hyr jag ett förråd, och kan då ha förråd där istället för här.

Behöver "bara" rensa bort allt som inte ska vara kvar alls först. För, det ska inte med till förrådet (som trots allt är mindre til ytan än vårt rum här hemma).

Igår fick jag loss så pass att det nära på kändes stort här hemma.


Om jag skulle visa kort på hur långt jag kommit så skulle nog flera bli helt förskräckta över hur illa det ser ut. Så, jag avstår det.

Jag visar före, under tiden och efter sedan, istället.


Idag ska jag fortsätta att packa, röja och städa.
Det ska vara klart innan Jul!


Igår hittade jag fram lite fotografier.

Dessa togs med en polaroidkamera 1982.
Jag var ful, ensam, mobbad...

Då jag ser dessa bilderna nu så ser jag att jag var inte alls ful, det ser inte ut som att jag var ensam och mobbad (men, det var jag... jag hade några som accepterade mej).
Tänk om man kunde se på sej själv idag redan med de ögon man ser med några år senare...

  
Bild 1. Selfie 1982, Bild 2. Gänget (jag i svart bikini), Bild 3. Närbild av mej, fotat av Anki

 
 
Sandy

Sandy

15 december 2014 12:41

Åh, skulle gärna vilja se förändringen hos er! 😊
Du var fin. 😍

http://sagolikaskapelser.blogg.se

 
Ingen bild

Lina

15 december 2014 15:33

Hej! Jag heter Lina och kommer från gotland och har två barn! Min yngsta son 3 månader har fått diagnosen sagittal synostos och vi väntar på information från sahlgrenska nu, men väntan är outhärdlig och jag vill veta vad vi har framför oss! Har du tips och råd du vill dela med dej av så får du gärna maila mej till Lina.eckard@hotmail.se Mvh

Livsturisten

16 december 2014 11:45

Hej!
Jag vet tyvärr ingenting om den sjukdomen, och kan därför inte hjälpa dej.
Jag önskar dej och din son Lycka till!

 
Cecilia RockBabe Kärvegård

Cecilia RockBabe Kärvegård

15 december 2014 21:42

Vad fint det blev i stallet.
Du var precis som du skriver, inte alls ful. Tänk om man då hade kunnat se sig med dagens ögon.

Önskar dig en helt suverän kväll!

You Rock!!!

http://klokegard.se/blogg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Livsturisten - 26 juli 2019 13:43

Fy vad varmt det är. Just nu är det 42 grader varmt i solen, och vi håller oss inne, i rummet i "vårt" lilla hus. Här är det svalast just nu. Luften har gått ur mej och jag har haft känningar som jag är jätterädd för. Att det kan vara hjärtat. Vi...

Av Livsturisten - 22 maj 2019 22:26

Så många gånger under så många år har denne hästägaren uttryckt så mycket agg emot min sambo, och markerat emot honom, som om hon är förmer än honom. Senast nu i eftermiddags.   Hon ska ALDRIG mer kunna be oss om hjälp!Det är mer än nog!!!   ...

Av Livsturisten - 15 maj 2019 14:04

Nu SKA jag verkligen göra verklighet av min dröm om att min YouTube-kanal ska bli det jag från början ville att den skulle bli!   Härom dan gjorde jag ett första trevande steg och laddade upp en video som jag skapade i ett nytt jätteroligt progra...

Av Livsturisten - 14 februari 2019 10:56

Igår, då jag och sambon höll på att mocka på plattan, där lösdriftsvalackerna äter, så kom den där otrevliga gubben som håller koll åt markägaren. Han gick genast på min sambo i enormt otrevlig tog och beordrade honom att låsa upp elskåpet vid Este...

Av Livsturisten - 8 februari 2019 10:19

Idag kunde jag inte med att gå ut och släppa ut hästar. Mina fötter värker mer o mer för varje dag, och jag kände inte för att offra mina sista krafter på att hjälpa en person som igår hackade på mej för att jag "ropade på fel sätt" istället för att ...

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Ovido - Quiz & Flashcards