A Life to Live

Alla inlägg den 30 december 2014

Av Livsturisten - 30 december 2014 12:18

Igår - måndag - inleddes sista veckan på 2014, och första veckan på 2015.

Jag gick ut och hade för avsikt att mocka de för dagen 13 boxarna i ett svep. Men, det kändes redan innan första boxen att det nog skulle bli svårt. För, jag var väldigt matt, skakig och blev lätt andfådd.


Fotade grepen direkt då jag kom ut.
Vackert, men kallt att hålla i:

 

Efter 3 boxar i nedre stallet släpade jag den tunga kärran uppför backen till övre stallet, för att tömma i containern. Där möttes jag av ett berg precis innanför rampen, och kände att nu kunde jag inte göra mera.
Men, då ryckte Disa o Sögns supersnälla matte, och chefen in och hjälpte mej. (*tacksam*)
Den ena skottade containern och den andra tömde kärran.


Resten av boxarna i övre stallet lyckades jag mocka och tömma kärran av.


Tänk att folk är så galna...

Jag litar inte ens på en vattenpöl som frusit.
Här hinner sjön bara nätt och jämnt frysa på, så ser det ut så här:

   

Ut på isen med skridskor och stavar!

Nä, jag har aldrig gått på den här sjöns is... och jag tror nog inte jag kommer att göra det heller.


Idag är det plusgrader.

Och, nu börjar det bli dags att hanka sej ut och ge sej på boxarna.

Idag är dom 13 stycken.


Inne i kroppen är det en hel del som verkar var annat än tiptop.
Det småvärker innanför bröstkorgen mest hela tiden. I vänstra sidan är "muskelvärken" (eller vad det nu är) kvar. Magen känns full då jag äter, och framåt kvällen känner jag mej smått illamående.

Och, tömningen (som är så viktig)... den fungerar inte som den ska.


Jag måste ta mod till mej och ringa IBD-mottagningen och berätta om allt detta.
Och, börja förbereda mej rent praktiskt på operation.

(Testamentet är nästan helt skrivet - ska skrivas ut och undertecknas med)


Varför testamente inför operation?
För att jag är LIVRÄDD, förståss!

Nu ut...
Jag önskar Dej en toppenfin dag!
   
(fotona knäpptes måndag 29 december)

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Skapa flashcards