A Life to Live

Direktlänk till inlägg 16 januari 2019

Tyvärr...

Av Livsturisten - 16 januari 2019 12:52

...så blir det inte enbart muntra inlägg här numera.

Det beror i första hand på att man inte kan skriva öppet och ärligt i nouw-bloggen utan att drabbas av hat hemma på gården


Förra fredagen, alltså för knappt 2 veckor sedan, ramlade min sambo till följd av att han flyttade sej från gruset rakt ut på is i en nerförsbacke då en bil satsade rakt emot honom för att ta sej upp för backen.
Dagen därpå (på lördagen) hade han ont i huvudet, nacken och ryggen samt var illamående.
Jag skrev om detta i min blogg.

Och, hatet väcktes emot mej, från bilföraren, som ansåg till vår "chef" här på gården att jag "hängt ut" henne i min blogg.
Hon är fortfarande så hatiskt inställd pga detta att hon för några dagar sedan gick till "chefen" och ljög och sa att min sambon gått till en annan tjejs kunder och snackat skit om denna tjej.


Jag pratade med "chefen" i telefonen inatt och berättade bl.a att min sambo är så less på dessa falska anklagelser och smutskastning, då allt han gör här sedan 18 år tillbaka är att han månar om hela gården.

Då fick jag höra att det tydligen var JAG som utfört skitsnacket om tjejen till hennes kund.


Jag frågade vad jag skulle ha sagt till vem, och fick då veta att jag sagt till MIN kund att hennes häst var stressad och blöt vid insläppet dagen innan och frågat (i skrift, som tur var) "red du "hårt" igår eftermiddag?"

Kunden svarade mej att det varit den där tjejen som ridit och hon tackade mej för att jag berättat.

Sen hade alltså MIN kund gått till tjejen och sagt att JAG sagt att hon "ridit för hårt" på hästen.
Och det är REN LÖGN! För jag sa inte så och jag visste inte ens att tjejen ridit.
Jag frågade ägaren om hon själv ridit "hårt". Alltså inom citationstecken!!!


Nu har alltså min omtanke om en häst, till hästens ägare tillika MIN KUND, resulterat i att det snackats skit om mej sedan 4 januari (då jag ställde frågan) till dess jag nu fick veta detta inatt.
Och turordningen har varit:

JAG frågade min kund för jag månade om hennes häst, som jag har uppdrag att ta in från hagen
HON gick då till sin ridtränare och sa att jag snackat skit om henne
TRÄNAREN (tjejen) gick då till sin syster och berättade (snackade skit) om vad jag skulle ha sagt

SYRRAN grät till bilföraren (hon som förra fredagen satsade med sin bil mot min sambo) och sa att jag snackat skit med tränarens kunder om tränaren

BILFÖRAREN gick till "chefen" och påstod att MIN SAMBO snackat skit om tränaren till hennes kunder

CHEFEN ringde och hävdade till min sambo att han snackat skit om tränaren till tränarens kunder.


Inatt fick jag veta att "tränaren" sagt till "chefen" att det var JAG som snackat skit om henne till hennes kund.
Och, det visade sej att jag INTE snackat skit om nån. Att jag INTE ens visste att "tränaren" varit inblandad då jag talade med MIN KUND om HENNES HÄST - som jag har uppdrag att hämta i hagen.


Den kunden kommer jag ALDRIG MER att tala med annat än i skrift via Facebook messenger och då ENDAST för att ta emot uppdrag och sända faktura.
Hon är INTE en vänlig person!
Och, hon tycker uppenbart illa om mej!

Annars gör man inte så här!    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Livsturisten - 26 juli 2019 13:43

Fy vad varmt det är. Just nu är det 42 grader varmt i solen, och vi håller oss inne, i rummet i "vårt" lilla hus. Här är det svalast just nu. Luften har gått ur mej och jag har haft känningar som jag är jätterädd för. Att det kan vara hjärtat. Vi...

Av Livsturisten - 22 maj 2019 22:26

Så många gånger under så många år har denne hästägaren uttryckt så mycket agg emot min sambo, och markerat emot honom, som om hon är förmer än honom. Senast nu i eftermiddags.   Hon ska ALDRIG mer kunna be oss om hjälp!Det är mer än nog!!!   ...

Av Livsturisten - 15 maj 2019 14:04

Nu SKA jag verkligen göra verklighet av min dröm om att min YouTube-kanal ska bli det jag från början ville att den skulle bli!   Härom dan gjorde jag ett första trevande steg och laddade upp en video som jag skapade i ett nytt jätteroligt progra...

Av Livsturisten - 14 februari 2019 10:56

Igår, då jag och sambon höll på att mocka på plattan, där lösdriftsvalackerna äter, så kom den där otrevliga gubben som håller koll åt markägaren. Han gick genast på min sambo i enormt otrevlig tog och beordrade honom att låsa upp elskåpet vid Este...

Av Livsturisten - 8 februari 2019 10:19

Idag kunde jag inte med att gå ut och släppa ut hästar. Mina fötter värker mer o mer för varje dag, och jag kände inte för att offra mina sista krafter på att hjälpa en person som igår hackade på mej för att jag "ropade på fel sätt" istället för att ...

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Skapa flashcards