A Life to Live

Alla inlägg under augusti 2013

Av Livsturisten - 31 augusti 2013 01:25

Ibland snubblar man över riktigt bra videobloggar. Och, det här är en sån!

Av Livsturisten - 30 augusti 2013 22:23

Då ska du kolla in detta:


Du surfar omkring på sidor och i utbyte visas din sida / blogg för dom som likt dej surfar omkring.
Dessutom tjänar Du pengar under tiden.

Det kostar absolut ingenting, heller!


Vill Du tjäna pengar på fler ställen som betalar för att man surfar omkring?
Då ska du kolla in:

Av Livsturisten - 30 augusti 2013 15:04

Som jag berättade innan jag gick ut och jobbade idag så skulle jag ha ett telefonmöte på eftermiddagen.
Det blev ett riktigt trevligt telefonmöte, som dessutom sändes live (med några stycken tittare under tiden) på Dollarklubbens site.

Lars och jag träffades första gången hösten 1998, då jag var med i ett TV-program som han var producent för. (Det var då jag blev Sveriges första TV-tittarombud, som live i direktsändning satt på nätet som en länk mellan tittarna och programledaren, Täppas Fogelberg)


Idag handlade det om Dollarklubben, som även Du är välkommen att gå med i, förståss.


En klubb där vi bygger nätverk, använder oss av de verktyg som finns för marknadsföring av vår verksamhet on- eller offline och har supertrevligt ihop, samtidigt som vi tjänar lite pengar.   


Av Livsturisten - 30 augusti 2013 10:55

Jisses vad dålig jag var igår. Lyckades inte ta mej ut ur huset förrän vid strax före 15... först då hade magen lugnat sej så pass att jag kunde vara borta från toaletten längre än en kvart.
Och, inget hade jag lyckats äta eller dricka fram till dess.


Mockade, så gott jag kunde, de 7 boxarna, innan jag gick hem igen. På vägen hem tog jag in Fjölis. Och, väl hemma igen hade jag varit ute i 1½ timme... och jag var så trött i hela kroppen, och benen var som gelé.


Efter att jag med hjälp av sambon tagit in hästarna från hagarna sen, så åkte vi till ICA Maxi och handlade lite. Det gick rätt bra att vistas där, med minnena från senast.

Och, på parkeringen träffade vi en gammal bekant som vi bytte några ord med.

Väl hemma åt jag sen fiskgratäng... och magen kändes nöjd med det.


Men, vid kvällsfodringen var jag mer sovande i hela kroppen. Det kändes så läskigt att gå omkring och med ren viljekraft ta sej framåt ett steg i taget, trots att hela kroppen och knoppen bara ville somna.

Men,allt som skulle göras blev gjort - inklusive en extra mockning osv som kom in sent - och hemma igen vid 23:30 stupade jag i säng.


Blev väckt vid 1 av Gucci som ville gå ut. Ställde ut honom på trappan (ja, i snöret, alltså) och gick in o la mej en stund, tills han skällde o ville in en timme senare.

Sen fick jag sova till sambon gick upp... och igen efter att han gått ut... och har nu nyss ätit frukost.


Det känns bättre idag. Hoppas det bara går åt rätt håll nu.

För, nu ska jag ut och flytta hästar, fodra hästar, och mocka en hel massa boxar... innan jag har ett telefonmöte som du kommer höra mer om sen.


Önskar Dej en toppenfin dag!

  

Av Livsturisten - 29 augusti 2013 12:43

Mådde bra i magen igår...ända fram till en stund efter att vi ätit middag - påvärmd korvstroganoff och makaroner.

En stund efter jag svalt sista tuggan började det gurgla nåt infernaliskt i magen. Och, med tiden började den blåsa upp sej.

Från vid 2-tiden inatt har den ömmat och varit gasig, och inget kom ut. Den bara blåser upp... Och, värkte massor, förståss.

Men, så, vid 8-tiden blev det tvärtom... Det bara sprutar o rinner ut... Och, jag har inte vågat äta frukost ännu. *sitter med te o ett par mackor nu*


Jag är ganska säker på att det var korvstroganoff'en som magen reagerade på.

Men, nu vill jag vara ok i magen, så jag kan gå ut och jobba!

Känner mej febrig, frusen och matt också. Men, det är väl naturligt, med tanke på övrigt.


*funderar massor på hur man ska kunna motverka fortsättning på detta*


Och, vågar man äta?

Av Livsturisten - 29 augusti 2013 00:50

På måndagskvällen åkte jag, sambon, Yhlva och Linus på shoppingtur. Först till Hööks och sen till CityGross.

Det vi (Jag) handlade var i Óskadís' tecken.

Ja, förrutom hundhalsbandet jag köpte på Hööks, till Akela / Loke, förståss.

Mina vinterkängor ska jag ju ha då jag rider och då jag umgås med Óskadís (och hundarna).

Spånet jag köpte på CityGross ska Óskadís ha i sin box under september / oktober.


Och, så är vi då framme vid det gröna blinget...   

Jag har länge sneglat på ett grönt treradigt bling-pannband till Óskadís. Och, i måndags köpte jag det!

Det är inte mycket jag verkligen köpt till henne, faktiskt. Och, jag har blivit så pass gammal att jag inser att om jag vill ha något så ska jag inte bara önska o drömma. Jag ska se till att jag får det, medan jag fortfarande kan glädjas åt att ha det.

 

Jag tycker att det blev snyggt på henne!   

Däremot kommer hon troligen inte ha det i vinter... för, då lär det begravas i hennes tjocka ljusa päls!

Av Livsturisten - 28 augusti 2013 01:24

Sjalen börjar nu ta form. Just nu är den nog lagon stor åt ett litet barn.

Men, jag hoppas att den blir stor nog för ett större barn, om inte en vuxen. Eller så kanske jag kan utveckla designen och göra något annat av den.

Jag har bara lite drygt 1 nystan kvar. Och, jag vet inte vad garnet heter.

   

Av Livsturisten - 27 augusti 2013 23:39

Jag brukar ta tillfället att träna Gucci på hemväg från kvällsfodringsrundan. Innanför grinden, på väg till ytterdörren brukar han få öva på att STANNA och att SITTA till dess jag säger "varsågod".
Hittills har han klockrent stannat och stått stilla medan jag gått omkring honom. Och, suttit stilla under samma omständigheter.

Ikväll mindes jag övningen jag sett Fredrik Steen göra med hund som satts och som skulle sitta kvar: Han drog i kopplet... och hunden skulle SITTA KVAR - eftersom "friordet" inte uttalats.

Jag testade. Och, det funkade!
Tog fram mobilen för att filma. Men, det gick ju inte, eftersom det var alldeles för mörkt ute i trädgården.

Gick in istället och testade att göra om det. Filmade. Men, missade att spara videon.


*men det var väl som själva....*


Tog ett tag till och satte honom... filmade... sparade videon...

Jag har inte övat detta alls - förrän jag bara testade det ikväll.

Han är så duktig, min Gucci!!!   

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Skapa flashcards