A Life to Live

Alla inlägg den 21 december 2014

Av Livsturisten - 21 december 2014 14:28

Idag är det 4:e Advent, och bara ett par, tre dagar till Julafton!

 

Solen har strålat från en molnfri himmel idag. Helt underbart!

Och, jag har väntat på distriktsveterinären sedan 8-tiden imorse.


Disas matte är på semester, och jag har hand om hästarna.

Disa fick en spark av någon häst i hagen, och brodden på den sparkande hästens hov lämnade ett sår på Disas högra bakben, ganska nära knäet.


Igår var Disa märkbart halt, hon var svullen och varm vid såret, och hon hade 38,0 grader i temp vid 18-tiden.

Någon annan hade sedan tempat, och då hade hon 38,3. Och, då jag sedan tempade igen vid 21:45 hade hon 38,1.

Imorse vid 7:45 hade hon 37,8, och strax efter 12 hade hon 37,5.


Hennes matte bad per sms igår kväll om att jag skulle ringa ut veterinären. Så, då gjorde jag det.

Men, hästar (och andra stora djur) som är i sämre skick går före.
Därför väntar vi än.


Jag tror inte det är någon stor fara i dagsläget, med Disa.
Men, orolig matte vill ha veterinärutlåtande. Och, då är det bäst.


På semestern ska man vila och ha skoj!

Inte oroa sej för det man har vakt till hemma (helst).


Igår kväll blev det ytterligare lite städat här, efter att vi varit iväg och storhandlat på City Gross.
Jag gillar verkligen Stinsen, som pyntar så fint vid Jul.

 

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Skapa flashcards