A Life to Live

Alla inlägg den 6 december 2014

Av Livsturisten - 6 december 2014 14:35

En dag som denna - då magen fortfarande inte är helt OK - så kan jag inte annat än att ta det lugnt. Stressar jag upp mej så blir det genast värre i magen.

Så, i skrivande stund har jag fortfarande inte varit utanför dörren.

Ska nu få i mej ett par smörgåsar och en kopp te... och sen försöka ta mej ut och mocka dagens 5 boxar, innan hästarna ska in.


Förmiddagen har i stort sett bara bestått i att försöka komma på ett juligt något... typ duk... eller kanske en top (klädesplagg). Har virkat och repat upp ett par gånger... och har inte kommit så värst mycket längre än så. Men, det tar form inom mej... så, senare... kanske...


Och, så har jag sett gårdagens avsnitt av Glamour (The Bold & The Beautiful).

Eftersom jag ser det som går i USA så är jag lite längre fram än de som ser på svensk TV. Och, vad jag kan säga (utan att avslöja för mycket) är... I've still got Hope...
(lite kryptiskt, jag vet...)
Jag har vetat ett tag att Kim Matula slutar... och jag ville verkligen inte att så skulle ske...
Men, det finns hopp om Hope!   

Av Livsturisten - 6 december 2014 01:41

Egentligen var det inte riktigt meningen att det skulle bli ytterligare en julkalender i julkalendern. Men, pga sviktande hälsa så bjuder jag idag på Lucka 6 från Pettson och Findus.


Våran katt, Lacey, (som dessvärre lämnade jordelivet för ett tag sedan) påminde oss så mycket om Findus att jag nästan döpte henne till Findus. Men, hon passade bättre att heta Lacey.

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Ovido - Quiz & Flashcards