A Life to Live

Alla inlägg under maj 2014

Av Livsturisten - 31 maj 2014 10:13

Efter gårdagens extrema utmaning i både fysisk och emotionell "pärs" så tar vi nu ett par timmars ledigt med en trevlig teaterföreställning.

Den filmades 2008 i Californien, USA.

Av Livsturisten - 30 maj 2014 08:11

Sitter här med frukosten.
Ska strax gå ut och mocka mina boxar, som idag är till antalet 9 stycken.


Ska idag på långtur med bilen, och hoppas att vi hinner hem i tid till insläppet av hästarna.


Det är lite meck att få ihop det då tidskrävande saker ska hända i glappet mellan 2 arbetspass.
Men, vad vore livet utan utmaningar.

*hoppas bara vi slipper utmaning utöver det*

Videoblogg kan dyka upp under dan på Livsturistens videoblogg.   


....dags nu att gå ner och hämta upp Vilja - som då har betat i 45 minuter...

Av Livsturisten - 30 maj 2014 00:30

Idag för 4 år sedan såg det ut så här...

Av Livsturisten - 29 maj 2014 23:00

Idag var jag uppe före tuppen.
Vaknade då sambon skulle gå ut och fodra hästarna. Hade superont i bröstkorgen.

Försökte ligga kvar i sängen, och slappna av. Men, det hjälpte inte.

Så, jag gick upp... tog medicinen... besök på toaletten... och ut.

Hjälpte sambon med utsläpp av några hästar och mockade sedan samtliga mina boxar.
         

Avslutningsvis tog jag upp Vilja till sjukhagen, från gräshagen, där hon gör sina små gästspel under sin inbetning på gräs.

 

Vid 9:30 gick jag hem och åt frukost.

På gården hölls idag tömkörningskurs med Anders Eriksson som lärare.
Första eleven klockan 9:00, så jag kunde inte undgå att se lite av det ekipaget innan jag kom hem.

Sista eleven var 17:30 - 18:30. Så, det var verkligen en heldag.


Själv satt jag i telefon "halva dan" i möte om något väldigt viktigt.

Och, efter det gick jag ut och sådde fröerna i den "blomsterträdgård" som jag skapar till minne av min mamma.
 
Min mamma önskade sej i många år en japansk blodlönn.
Då jag för ett par år sedan tänkte köpa en till henne så ville hon inte det, då hon bestämt att nån dag sälja sommarstugan (där hon tänkt tidigare att hon skulle ha den).
Men, nu har jag köpt en till henne!!!

Av Livsturisten - 25 maj 2014 09:49

Igår hände det en del utanför här.
Flera hundra cyklister passerade här, under loppet, som hörde ihop med det stora event som höll till på Friends arena i Solna.

För första gången gick cykelloppet Gran Fondo i Stockholm.

Jag hoppas detta händer igen nästa år.
                                                 
Vad är detta? Är det någon som såg mej?
 
Upptäckte det nu, då jag såg bilderna i datorn. Hej, hej tillbaka!   
   

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Skapa flashcards