A Life to Live

Alla inlägg under juli 2018

Av Livsturisten - 26 juli 2018 16:45

Nyss ringde läkaren från neurologen, och berättade att det ännu råder frågetecken kring mina muskler, eftersom elundersökning och nålundersökning visade på förändringar och avvikelser i musklerna.... samtidigt som muskelbiopsin där dom tittade på muskeln på cellnivå inte visade något avvikande alls.


Jag berättade för henne att jag ibland kan gå långt utan besvär och ibland blir trött i benen efter bara några minuter.
Och, jag berättade om att jag kunde gå ner på huk på morgonen samma dag som operationen (då dom tog biopsin) men inte varken före eller efter det.


Vi pratade om att jag blir trött i armarna då jag gör saker ovanför huvudnivån, och måste vila armarna då dom värker av ansträngningen. Och att min mamma hade samma.
Hon undrade om jag ibland får svårt att svälja, tugga, prata... men, det kände jag inte igen.


Hon undrade också om min mamma också hade liknande problem som jag, med att inte kunna gå ner på huk eller komma upp... och om hon blev trött i benen, som jag, då hon t.ex gick i trappor.

Jag kunde inte svara på det alls.


Hon berättade att hon ska höra med en kollega om dom ska gå vidare med andra undersökningar o i så fall vad... eftersom det ju är nåt knas, men dom inte vet vad.

Av Livsturisten - 26 juli 2018 11:57

Härom dan skickade jag iväg handpenningen. Så, den har nått mäklarens konto.

Igår fotade syrran mej då jag postade de påskrivna kontrakten, i postlådan inne i Stinsen (affärscentrumet som snart är helt tomt på butiker, och om 2 år ska bli ett bostadsområde av höghus)


Brevlådan tömt 17:00 idag, och då bör mäklaren ha kontrakten på sitt bord imorgon.

 

 

Så, nästa vecka är det säljarnas tur att ha kontrakten hos sej.


Sen, tuffar det vidare... Det är allt lite spännande.   

Av Livsturisten - 24 juli 2018 14:53

Idag har handpenningen på huset lämnat mitt konto. Så, imorgon bör mäklaren ha fått den.


Det känns fortfarande lite overkligt.... att jag köpt eget hus... på landet.
Ett alldeles eget hem! WoW!!   


1 september ska resten betalas i samband med att vi får tillträde.


Nu ska jag skriva på kontraktet, så att det kan postas till mäklaren.   

Av Livsturisten - 16 juli 2018 18:12

Min sambo fick ett telefonsamtal nyss från en person här på gården... som hade en hel massa att säga OM MEJ.... och då han sa till henne att prata med mej istället så ville hon absolut inte det.
Trots att han berättade för henne att jag stod intill... utan hon fortsatte att berätta FÖR HONOM vad hon tyckte om mej!

Därav skriver jag nu detta:
"

Hej!
Det vore trevligt om du inte går till min sambo med åsikter och anklagelser om hur jag ser ut.... och annat som du tydligen ringer till honom för att berätta men inte vill eller vågar ta med mej personligen.
 
Jag kommer imorgon genomgå en ny medicinering och jag hoppades till nyss att den skulle hjälpa mej att må bättre. Men, för "husfridens skull" får vi väl hoppas att det inte blir så... utan att det istället bidrar till att du slipper obehaget med min existens!"
 
Och nu tänker jag INTE gå ut mera om hon är på gården... och absolut INTE fodra hennes hästar (det får sambon göra).
Av Livsturisten - 16 juli 2018 12:36

I slutet av juni ringde jag till mäklaren och bad henne hjälpa till att få fram en besiktningsman. Jag berättade hur kära vi blivit i fastigheten, och att vi redan har planer för hur vi ska göra med saker där.


Då vi var på väg hem från att ha lämnat Oskadis hos hingsten, den 1 juli, så kom sms från mäklaren om att det nu kommit in ytterligare bud, från en till budgivare.
Mäklaren sa att budet nu låg på 220,000:- och frågade mej om jag ville lägga 230,000:-.
Jag blev så ställd att jag skrev tillbaka att det kändes konstigt då säljarna godkänt vårt bud på 210,000:-, men att jag nu sa 230,000:-.


(ja.... jag kanske inte sa det, men vi bjöd 210,000:- då vi var på väg hem efter att vi tittat på huset.
I annonsen begärdes 280,000:- och den första budgivaren sa 200,000:-)


Senare så kom ytterligare bud från den nya budgivaren. Då var det uppe i 250,000:- och jag kände att jag inte kunde höja då allt med nya budgivaren (som inte ens varit och sett huset) bara dök upp.


Just då jag satte mej. nån dag senare, för att maila till mäklaren och be henne stoppa besiktningen, så kom ett mail från henne. där hon berättade att säljarna avvisat budet på 250,000:- och nu godtog mitt på 230,000:-.
Det kändes också fel... men, jag stod kvar vid att vi skulle besikta.

Vi åkte upp med besiktningsman och fick huset besiktat.
Oj, vad skador det fanns.

Det mest akuta visade sej vara otätt tak och fukt under huset.

Natten efter att vi varit och besiktat så sov jag jätteoroligt, och drömde helskumt.
Just innan jag vaknade sa någon till mej: "Sätt pengarna på fonderna och gör det trivsamt där du är!"


Jag bestämde då att inte köpa huset.


Då kom ett kontrakt i brevlådan... DET såg JÄTTEKONSTIGT ut. Datum som inte stämde osv.

Jag ringde runt till olika takläggare och fick veta att det kostar minst 200,000:- att lägga om taket.


Jag ringde till mäklaren och berättade vad som står i besiktningsprotokollet och prisuppgifter jag fått.
Hon bad mej skicka underlaget till henne, så skulle hon visa det för säljarna.


Jag skrev ett kort mail till mäklaren och bifogade besiktningsunderlaget.
I mailet skrev jag att jag måste sänka till 150,000:- om jag ska ha nån möjlighet att köpa.

Detta var i torsdags....


NU kom ett mail från mäklaren, som sa:
"

Ämne: Goda nyheter!


Hej Benita,


Säljarna väljer att acceptera ditt nya bud på 150 000 kr! Dom är som sagt otroligt förstående och det var inga konstigheter alls att gå ner till det priset efter att ha läst besiktningsprotokollet och dom är så glada över att ha en köpare som kommer förvalta och ta hand om fastigheten på ett så bra sätt som ni har planer på.


Jag skickar ett uppdaterat köpekontrakt till er så ni kan helt enkelt slänga det andra köpekontraktet.


Ha en fortsatt fin dag!"


Åh, vad GLADA vi blev!!!


Nu hoppas jag verkligen att inte bränderna i Hälsingland tar huset!

Av Livsturisten - 3 juli 2018 12:32

Man ska inte ropa Hej förrän man är över bäcken. Så säger ett ordspråk.
Och jag känner mej inte helt i hamn än. Men det lutar nu väldigt mycket åt att vi blir med hus snart.

Då blir det tyvärr inte i Jämtland. Men, jag hoppas att Lotta och Sandra tycker det är OK att åka ett par timmar om dom ska hälsa på oss i vår sommar/semester"stuga".


Annonsen ska nu vara borta från hemnet, så jag bryr mej inte om att länka dit. Men, några bilder ur annonsen (som jag sparat ner) kan jag visa upp här:

 

 

Och, jag gjorde en video då vi var där och tittade - utan mäklaren, som hade visning på andra objekt den dan:

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Skapa flashcards