A Life to Live

Alla inlägg under november 2013

Av Livsturisten - 30 november 2013 23:57

Alldeles strax är 1:a beställningen klar - att bli nr.2 att bli levererad. (eftersom beställningen består i 4 par raggsockor)


Redan nu har jag smygstartat med ett par av fyra i beställning nr.3 och har verkligen fått en riktig utmaning av denna kund.

För, inte nog med att det handlar om 4 par raggisar som är tänkta att bli julklappar... Jag ska dessutom designa dom vad gäller färgsättningen. Kunden har köpt enfärgade garner och vill att jag blandar färgerna så det blir bra.

Och, nu är 1:a Advent här...

Jo, så jag har startat upp redan... Och, har också redan hunnit med att göra om inte mindre än 3 gånger.

 

Det är roligt med utmaningar!

...så länge resultatet blir toppen! (...förståss...)

Av Livsturisten - 30 november 2013 20:45

Har idag införskaffat Adventskalender.
 

Och, Adventsstjärnan har satts upp i ett fönster.

 

Dessutom är datumljuset redo att påbörjas imorgon. (bild på det kommer...)


Så, nu kan Julen 2013 börja...


2013 blev ett så dåligt år på många sätt (förrutom några få ljusglimtar) att musten liksom gått ur mej... många gånger, under året.

Ska lägga massa energi på att Julen ska bli bättre än på länge - som en liten motvikt till allt annat.

Av Livsturisten - 27 november 2013 20:46

Detta par var det 4:e stickade. Men, också det 1:a levererade till kund - eftersom de innan ingår i en beställning på 4 par, varav endast knappt 3 är klara än. (Jag stickar på 2 par i taget)


Jag tycker att det är så roligt, detta!

Hittills har jag beställningar på 11 par raggsockor. *glad*


Detta par började jag på i fredags kväll. Ikväll fick dom åka hem till beställaren / bäraren.

 

Nu är jag redan igång med 4:e paret av 4 i 1:a beställningen...

Av Livsturisten - 26 november 2013 22:31

Av Livsturisten - 24 november 2013 00:31

Ja, det var alltså inte jag som tävlade.

Men, bl.a min hästs dotter - Dísa - och hennes matte.

Det var bådas absolut första tävling i livet. Och, dom slutade på placering i 4 olika klasser (grenar).

Dom kom 4:a i 2, 5:a i 1 och 1:a i 1.

Det var så roligt att få vara med och bevittna detta!


Det var också roligt att få se hästen som gillade att busa.

Och, att få med det på video... så jag kan visa det för dej nu!

Av Livsturisten - 23 november 2013 00:01

Jag går emellan med början på beställning nr.2

Beställningen ljöd: Långa skaft och lila eller rosa...

Än så länge ser det ut så här:

 

Och jag hoppas att det långa skaftet inte blir för tight över vaderna.

Är inte så hemma på långa skaft - än.

Av Livsturisten - 22 november 2013 23:35

Fick i början av november en beställning på uppstickandet av 4 par raggsockor.
Några dagar senare bildades kön, då ytterligare en beställning på 1 par raggsockor kom in.

Nu droppar det in ytterligare beställningar... och dessa gäller nu julklappar...

Så, nu är det bråda tider för mej.

Roliga! Och bråda.


Hittills har jag fixat hälften av den första beställningen:

 

Av Livsturisten - 14 november 2013 09:42

 

Igår åkte Gucci och jag med till macken för att tanka bensindunkarna.

Gucci behöver få komma ut och se lite mer av världen. Och, att åka bil - och sitta still - behöver han lära sej.

Något annat som det vore trevligt om han lärde sej vore att notera att jag finns. Att bry sej om det.

Det vore trevligt om jag räknades, liksom.


Men, men...

Oavsett vad han tycker om mej, så älskar jag honom!

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Skapa flashcards