A Life to Live

Alla inlägg den 23 december 2014

Av Livsturisten - 23 december 2014 23:00

En sådan dag... full av aktiviteter.

Jag hade planerat att mocka alla boxar tidigt, städa lite mera hemma, laga till revbensspjäll, ta in hästarna lite tidigare och sedan i god tid åka till 4 gravar, syster och hem.
Men... vaknade sent. Kom ut efter lunch (frukost för mej). Mockade hälften och sedan tog jag och Tindras matte hand om Disas sår... och vår snälla o hjälpsamma hyresvärd gav sprutan.


Insläppet av hästarna kom igång endast 20 minuter tidigare än vanligt.
Då hade ingen städning hemma skett och revbensspjällen ännu ogjorda.


Kom iväg till gravarna senare än beräknat...


Träffade bonusdotter med familj vid 1:a graven.
Västerhaninge kyrka.

 
Det var glädjande att se att kransen jag la dit på Allhelgona låg kvar.
Ljuset (det röda hjärtat) var däremot borta.
Vi satte dit ett gravljus i kransen
   

Åkte sedan vidare till Skogskyrkogården, där vi satte ljus hos mormors föräldrar.

 

Vi letade en bra stund efter mosters grav, och helt plötsligt bara lyste lampan på den (medan vi tittade på stenar i närheten)

 

Vi tände ett ljus som vi placerade i ena lyktan, efter att vi tagit bort ljuset vi tänt på Allhelgona.
Och, jag tog en bild då vi var på väg därifrån.

 
Sen bar det av till sista graven, den där Mamma, Mormor, Morfar, Morfars Mor och Morfars Far ligger.

Där tände vi 3 ljus: 2 på Mammas sida och 1 på de andras.

     

Sen åkte vi hem till lillasyster, och gav oss på vårt FÖRSTA försök att griljera skinkan. Det har ju alltid Mamma gjort tidigare.
Vi får väl se imorgon hur den blev.

 

Då vi gick på kvällsfodringsrundan så hittade vi lite spännande...

     

Tidigare på dagen fann/fick vi:

     

Dagen har varit hektisk och intensiv.

Jag har hela dagen haft någon skum värk i vänstra sidan, innanför revbenen. Lite oroande.
Och, jag hoppas verkligen att det är bra imorgon!


Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Ovido - Quiz & Flashcards