A Life to Live

Alla inlägg under februari 2015

Av Livsturisten - 26 februari 2015 22:09

Numera innebär en bra dag att jag klarat av att hålla mej på benen... att jag varit ute... att jag lyckats mocka... hämtat in hästar... men, det innebär också att jag klarat det jag klarat TROTS värk och kramper i magen. Trots en enorm trötthet.


Idag har det varit en bra dag... då jag känt av magen, lyckats mocka 7 boxar... åkt (tillsammans med sambon) och storhandlat på City Gross, och utnyttjat kupongen med 10% storköpsrabatt som gällde den här veckan... och jag har varit ute och tagit in några av hästarna (sambon tog resten).


Magen är med hela tiden. Jag har andnöd då det känns som att luft pressas uppåt... Men, jag lyckas ändå... med vila mellan momenten.


Jag har fått hem en remiss från läkaren och en uppmaning om att nästa vecka åka in och lämna blodprover på bl.a järn, D-vitamin och en hel massa annat som jag inte förstår hälften av.

Han vill ha svaren på dessa blodprover klara till dess koloskopin ska göras.


Med tanke på hur kort min stubin är numera (innan jag blir trött och behöver vila) och med tanke på hur lite det ibland behövs för att fullständigt dränera mej... så hoppas jag verkligen att jag är stark nog att klara operation och läkning därefter.

Att läkningen blir svårare än tänkt har jag förstått alldeles själv, eftersom jag kommer att stå på full dos kortison den dan.

Och, kortisonet försvårar läkningen.

Det ser man ju bara på de blåmärken jag har "överallt" och som det tar månader att bli av med, mot normalt en vecka eller två.


Solen har varit riktigt flitig här idag, med. Och, det ger ju hopp om att det blir en riktig vår!


Och, tänk... fast jag i år har kommit ihåg att skaffa hem blomjord i februari (månaden som annars bara rusar förbi) så har jag ännu inte kommit mej för att plantera om krukväxterna.

Jag får försöka göra nåt åt det endera dan nu.

Av Livsturisten - 25 februari 2015 23:25

Dom sa på TV4 imorse att det nu konstaterats att vi har "meterologisk vår" i Stockholm sedan den 17 februari.

Och, idag kändes det verkligen vårlikt ute.

+14 grader i solen.

 

Mellan sambons 2 första jobbpass idag så åkte vi iväg så att sambon kunde lämna blod, och så att vi kunde ombesikta bilen sedan den nu är klar hos bildoktorn.

     

När vi kom hem mötte vi brevbäraren, som var ovanligt tidig här.

Och, idag kom mina tejprullar, som jag väntat på ända sedan i torsdags.

 

Jag har haft en någorlunda bra dag idag.

Mockade alla boxar själv idag.

Och, så gav jag mej på att städa lite hemma, med.

Det måste väl bli klart nån gång.   

Av Livsturisten - 24 februari 2015 23:50

...satt jag och en vän och vakade...
Med ojämna mellanrum kom de... totalt 10 stycken... (den sista orkade inte.... så dom blev 9...)


Denna video knäpptes på deras 3:e dag i livet...


Grattis på 7-årsdagen (25 februari), mina änglar!   

Av Livsturisten - 24 februari 2015 23:30

Nu är det inte mycket kvar... "bara" det pillrigaste...

Sen får dom förenas.... en liten flicka.... och hennes nya bästis...   

 

Av Livsturisten - 24 februari 2015 20:10

Undras just om jag ska se till att vi gör till vana här hemma att ta en bit 70%-ig choklad efter maten varje kväll.   

Av Livsturisten - 24 februari 2015 14:04

Den 9 mars klockan 9:00 ska jag vara med om nästa koloskopiundersökning.

Den 19 mars kl:11:00 ska jag vara på Sabbatsbergs sjukhus för att vara med om ännu en upplevelse i en MR-kamera.

Förra gången (och första gången) som jag var med om en MR var 5 november 2013. Och, det gick inte alls bra.
Jag fick värre panik än jag nånsin fått i ett trångt utrymme. Fick avbryta pga paniken redan efter bara ett par minuter. (och fick ta bilderna i DT istället).

Sedan dess har jag sviter av denna upplevelse (PTSD) så svåra att jag inte kan se en bild på en MR utan att få panik, och jag får cellskräck om jag sitter i bilen och det kör en lastbil vid sidan om oss.


Den här gången har min läkare skickat remissen till Sabbatsberg och deras ÖPPNA MR.

Och, nu hoppas jag VERKLIGEN att jag klarar av det.

 

Det står i kallelsen att jag kommer att få något i blodet som slappnar av tarmens rörelser, och som kan påverka min syn.

DET vet jag inte om jag vill vara med om.

Och, lugnande vill jag INTE ha!

Jag vill vara vaken... inte drogas!


Men, vad är det med 9:or numera?

Född den 9:e...
Min mamma dog den 9:e (på min födelsedag)...

Koloskopi den 9:e kl.9

MR den 19:e...

Av Livsturisten - 22 februari 2015 22:10

Ikväll har jag stoppat inte mindre än 2 kroppar...

Den ena är min egen. Det jag stoppat i den var en rejäl portion av hemlagat (av mej) revbensspjäll och kokt potatis. Till det färdig bea.

 

Portionen var alldeles för stor... så nu kämpar min mage... *pusta*

Men, det var ju sååå gott!


Jag ser fram emot då jag kan ÄTA utan att "betala" efteråt, genom att magen får jobbigt.


Den andra kroppen jag stoppat ikväll är gosedjurets...

Så, det börjar nu närma sej... dagen då den lilla flickan får den här kompisen.

 

Av Livsturisten - 22 februari 2015 22:04

 


Klickar du på kategorin (Månadsbilden) så kommer alla inläggen på rad, och du kan se dom mer i sin helhet, och följa skiftningarna.   

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Skapa flashcards