A Life to Live

Alla inlägg under november 2014

Av Livsturisten - 30 november 2014 10:14

NU.... är det OK att börja Julpynta!

 

Då jag var liten så berättade min mamma för mej att det fanns något som hette "skyltsöndag". Jag minns inte om det var på första advent eller söndagen innan. Men, det var den söndagen som varuhusen täckte av, och visade upp, sina julpyntade skyltfönster.
Det var något att gå och vänta på... och det var en bra start på inledningen till Julen.

(Inte som nu... då ICA Maxi har Julgran och allt annat bara nån meter ifrån Halloween - i SEPTEMBER)


Ikväll ska vi tända vårt nya Adventsljus, i våran nya fina ljuslykta.
(man kan inte ha levande ljus då man har katter som ska vara överallt)


Idag, är planen, att jag ska fortsätta att städa. (foto på före, under tiden och efter kommer senare)

Av Livsturisten - 29 november 2014 21:11

Idag, för 1 år sedan, satt jag i köket hos mamma & lillasyster och filmade då min mamma hade besök hemma av ASIH, för att få sina fötter omlagda. Hon hade fått kallbrand i båda fötterna (som en följd av behandlingen för cancern) och dom vätskade så mycket att ASIH fick komma varje dag och lägga om dom.

Det var i stort sett den vård hon fick under sin Cancersjukdom (utöver den hemska medicinen, som triggade Cancern. då).


Då, för 1 år sedan, satt mamma och småbusade med sköterskan som kom och la om fötterna. Och, någon dag hoppas jag klara av att se videon. Det gör fortfarande för ont.


Idag var det inte samma sak att sitta i köket... där jag satt på mammas plats vid bordet.

Men, det kändes inte lika tomt som jag trodde det skulle göra.

Det känns som att mamma var med oss idag, då vi satt och fikade, pratade om julafton och fixade med telefonen som lillasyster fått av mej i present.


Min första födelsedag utan min mamma infann sej samma dag som hon somnade in (på min födelsedag). Jag träffade henne sista gången i livet kvällen innan - då vi (jag o lillasyster) lurades att åka hem, i tron att hon var frisk nog att komma hem från sjukhuset 2 dagar senare.


Idag var lillasysters 1:a födelsedag utan mamma. Och, jag ville absolut inte att hon skulle vara ensam. Så, jag och sambon åkte över och var där i 3-4 timmar.


Storasysters ena hund - Moa - var också där, eftersom lillsyster var hundvakt just idag.

 

Av Livsturisten - 27 november 2014 00:41

Det känns inte så kul att blogga här då bloggen fortfarande har problem med försvinnande bakgrund och annonser som skymmer inläggen.

Ska jag behöva återgå till min andra blogg?

Eller rent utav starta upp en ny?

Jag som såg fram emot att Julpynta bloggen i år... Inte så stor idé om bakgrunder osv ändå inte syns.

Av Livsturisten - 21 november 2014 21:32

Elvis skulle iväg på kurs imorse. Tidigt, dessutom.
Hans matte skulle också med. Och, hon hade fixat så att hon kunde låna trailer för resan.

Men... så upptäcktes just som Elvis skulle kliva ombord, att trailer och bil inte riktigt var kompatibla med varann.


Brådis blev det. Och, matten kände sej nog säkerligen ganska stressad.


Jag vaknade av att sambon kom och förklarade läget, och frågade om vi kunde skjuta.

Men, självklart kunde vi ju det... var min spontana reaktion, innan mina melerade kunde fokusera på vad klockan var.


Jag trodde att jag hade en stund för att äta frukost, men insåg då ögonen vaknat att klockan var 1 hel timme senare än vad jag först trott.

Så, jag åt frukosten medan jag klädde mej osv... och så ilade jag ut, lagom till Elvis' matte kom i sin bil fram till mitt ekipage, där Elvis redan var ombord.


Så, åkte vi... och styrde norrut.

Någon timme senare (eller lite drygt) kom vi fram.

Och, förhoppningsvis hade inte Elvis och hans matte missat sitt första lektionspass.


Min trailer fick bo kvar över natten. Och, imorgon eftermiddag ska vi åka och hämta hem Elvis igen.

Det var trevligt att få se lite mera av landet vi bor i.
Och, det var trevligt att få se lite av gården som var min fina hästs första hem i Sverige.

Och... det var väldigt trevligt att få chansen att få hjälpa!

 

Av Livsturisten - 20 november 2014 12:26

Efter en nära på sömnlös natt, fylld av magsmärtor (det slår aldrig fel), så gick jag ut vid 9 och gav mej på dagens skörd av trevligt arbete. Jag mockade 7 av dagens 10 boxar, och sen ringde Frosti's matte och ville ha hjälp. In med Frosti låna Oskadis' box under dagen.

Så, när jag ställt in honom där, och lagt på torktäcke, så gick jag hem... och NU är det dags för Frukost och Lunch i ett.

Kollar på ett eller några avsnitt av mina favoritserier... innan det är dags att fortsätta att jobba.

Av Livsturisten - 19 november 2014 22:20

Visst luras jag ibland att tro att det är annorlunda än vad det egentligen är.
Och, oftast är det jag själv som lurar mej själv. Troligen eftersom jag vill att det ska vara annorlunda än vad det är.

Och, det är ju - självklart - mitt eget fel att jag går på mina efter mina!


Kanske lär jag mej, nån dag. Men, troligen inte.
Har det tagit mej 50 år att inte knäcka koden... så lär det nog inte gå.


Men jag vet att folk i allmänhet inte tycker om mej.

Att jag mest är "a waste of space".

Att det som jag menar som omtanke mottas som otrevligt.

Att jag helst inte ska få hjälpa till, om man kan undvika det.


Att man gärna utnyttjar mej - samtidigt som man helst av allt slapp dela planeten med mej.


Jag har liksom levt ett antal år, och lärt... så, jag vet!


Är det meningen också att jag ska be om ursäkt för att jag finns?

Varför godtas inte mina otaliga ursäkter genom åren... i så fall?

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2014 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Skapa flashcards