A Life to Live

Alla inlägg under juni 2015

Av Livsturisten - 30 juni 2015 01:16

Jag har kollat in Top Gear ett tag och lärt mej att tycka om programmet och de 3 programledarna: Jeremy Clarkson, Richard Hammond och James May.


För ett tag sedan läste jag att Jeremy fått sparken pga att han tappat tålamodet med en "tyrannisk" producent, som inte fattade att han var människa o inte robot.

Lite senare läste jag att de andra 2 sagt upp sej, då dom anser att de är en trio.

Det gladde mej att se att dom är såna vänner de 3.


Nu har jag sett Top Gears sista avsnitt.
I fortsättningen är det 3 nya programledare, och programmet kommer inte att vara detsamma.

 

Av Livsturisten - 29 juni 2015 14:44

Ja, för mej blir detta ett nytt ställe!


Citiboard har nog funnits ett tag. Men, jag har inte hittat dit förrän nu.

Det bästa med Citiboard är att det är GRATIS.


Jag har hittat en del olika kategorier där jag ska lägga ut mina annonser.
Smyckena, vartefter de blir klara, hamnar i sin egen kategori.
Och, sockor får väl då hamna i kategori Mode och sen i den underkategori som passar. Herr, dam eller barn.


Man kan hitta allt från kläder till bostäder på Citiboard.
Jag snubblade ganska fort över ett snyggt pannband till cob för 100:-.


Detta är helt klart en sajt som jag kommer att ge en ordentlig chans.
Man kan söka på ort, eller på kategori.
Eller om man vill shoppa lokalt så kan man söka på kategori inom en viss ort.
Citiboard kan mycket väl vara Sveriges största Nätloppis.
Och jag tänker testa att sälja här!   
Mina annonser kommer Du att hitta om du söker på orten Stockholm, och sedan Sollentuna. ;)

Av Livsturisten - 29 juni 2015 11:50

Jag startade på den här pläden efter att jag kommit hem från sjukhuset... och efter att jag förlagt den pläd som jag egentligen höll på med... så, jag har inte hållit på med denna mer än ca 3 veckor, eller nåt, tror jag.

Jag har fått skarva med Big Verona i någorlunda matchande färger, då den syrenfärgade inte räckte till hela.
Men, nu kan jag inte hitta flera nystan i matchande färger. Så, jag "låser" nu med det 2:a nystanet av samma färf som jag började.
Sen gör jag kanten i någon annan färg... och hoppas att den blir bra.

 

Igår hade jag sällskap av småhundarna då jag satt i gungan.

 
Rabalder låg och gnagde på sitt märgben, och kände på sej då jag zoomade in honom med kameran.

 
Gucci vaktar sitt ben mer än att gnaga på det.

Han försökte gömma benet genom att, med hjälp av nosen, putta grässtrån över det.
Det gick inte jättebra. Och, det gav honom lite bekymmer.
Bättre vore det om han förstod att det lönar sej mer att gnaga i sej benet än att gömma det.
Men, han har väldgt myckt kvar av det vilda - som vargen och urhundarna i honom bidrar med.   

Av Livsturisten - 28 juni 2015 11:32

För ett par (eller 3-4) år sedan så kom jag på idén att själv tillverka vetekuddar, gärna i form av fina, roliga figurer.
Men som med mycket annat som jag kommer på så hamnade det i idélådan, endast.
Har inte gett upp... men inte kommit dit, än.


När min mamma var jättesjuk, och frös konstant, eftersom hon var så mager och så sjuk av cancern, så letade jag efter någonstans att köpa en vetekudde. Och, då fanns det inte att få tag i nånstans.
Det kändes så himla konstigt och ledsamt.
Jag berättade för folk att jag var på jakt efter en vetekudde åt min dödssjuka och frusna mamma, och inte heller där kunde jag få tips om var de fanns att köpa.


Men, NU... har jag hittat ett ställe (som förmodligen fanns redan då... men, det är ju så, när man är förtvivlad. Man blir både blind och handlingsförlamad).
>>> Här finns det vetekuddar! <<<
Och, värst dyra är dom inte heller!

 

Livet · Tips
Av Livsturisten - 27 juni 2015 00:30

Är det bevis för att änglarna bor i molnen... och att dom ibland har fest?

Av Livsturisten - 26 juni 2015 12:28

 

För "Best supporting actor i The Hobbit" (3:e filmen)

Av Livsturisten - 25 juni 2015 10:46

   

Av Livsturisten - 24 juni 2015 21:21

Var idag på Danderyds sjukhus och träffade kuratorn, som min gastroläkare remitterat mej till.

Vi pratade i ca 30 minuter om hur läget ser ut idag och hur det sett ut sedan jag brakade in i väggen 1989.
Hon sa att jag HAR rätt till sjukersättning!
Och, hon sa att hon gärna hjälper mej att slåss.


Nu hoppas jag verkligen att hon har bättre framgång än vad psykoterapeuten hade som försökte hjälpa mej 2004. Och, då FK avslog med argumentet att dom såg mej som frisk 2004 pga att husläkaren ignorerat mej i 8 år.

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Skapa flashcards