A Life to Live

Direktlänk till inlägg 14 februari 2019

Ett rån

Av Livsturisten - 14 februari 2019 10:56

Igår, då jag och sambon höll på att mocka på plattan, där lösdriftsvalackerna äter, så kom den där otrevliga gubben som håller koll åt markägaren.

Han gick genast på min sambo i enormt otrevlig tog och beordrade honom att låsa upp elskåpet vid Estelle och Vantens hagen, som chefen sagt till min sambo att sätta lås på, just för att byggarna inte ska ta el där.

Sambon svarade att han fick tala med chefen, som är den som står för elkontot.

Det godtogs först inte, utan gubben blev riktigt otrevlig, elak och hotfull och sa åt sambon att "sätt igång och öppna låset nu! Sluta tjafsa!"
Han stod och RÅNADE oss på våra pengar! (vi betalar 25% av hela gårdens samlade elkostnader. Och, då vi inte är "fina nog" för gubben att ens vistas på den här gården.... varför ska då VI betala byggelen?


Till slut fick jag tag i chefen i telefonen och bad henne prata med gubben. Jag sa till henne att jag inte vill sitta emellan.


En stund senare ringde chefen tillbaka och bad sambon låsa upp. Det sas att dom bara skulle använda lite el för att värma tjäran till takpappen.


Ca 3 timmar senare gick proppen (förståss) då folk började använda el till lampor i stall och sadelkammare, och då VI behövde laga mat.


Vi ringde chefen och berättade att proppen nu gått, och hon i sin tur messade gubben och sa att "nu försvann elen. Fixar du det?"
Hon fick till svar "Dom är ju inte ens där!"

Nä.... byggarna drog ju då elen försvann!


SAmbon och jag gick senare in i nybygget och kollade på värmaren dom haft el till. Den drar 20 kWh.
En vanlig byggfläkt (som är dyr i drift) drar 2 kWh.

Det visade sej att värmaren stått väldigt nära trä, som blivit kolbit. Så, där kunde dom ha eldat upp bygget.


Idag... ringde chefen på förmiddagen, efter att vi jobbat ihop på morgonen (och jag sagt till henne att det ju FINNS ett elaggregat på Brännskogen, som dom väl kan använda) att gubben hört av sej och sagt att han skaffat ett elaggregat som han skulle ge byggarna att ta el från,,,, och, att han skulle köpa oss ett paket proppar.
Hoppsan!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Livsturisten - 26 juli 2019 13:43

Fy vad varmt det är. Just nu är det 42 grader varmt i solen, och vi håller oss inne, i rummet i "vårt" lilla hus. Här är det svalast just nu. Luften har gått ur mej och jag har haft känningar som jag är jätterädd för. Att det kan vara hjärtat. Vi...

Av Livsturisten - 22 maj 2019 22:26

Så många gånger under så många år har denne hästägaren uttryckt så mycket agg emot min sambo, och markerat emot honom, som om hon är förmer än honom. Senast nu i eftermiddags.   Hon ska ALDRIG mer kunna be oss om hjälp!Det är mer än nog!!!   ...

Av Livsturisten - 15 maj 2019 14:04

Nu SKA jag verkligen göra verklighet av min dröm om att min YouTube-kanal ska bli det jag från början ville att den skulle bli!   Härom dan gjorde jag ett första trevande steg och laddade upp en video som jag skapade i ett nytt jätteroligt progra...

Av Livsturisten - 8 februari 2019 10:19

Idag kunde jag inte med att gå ut och släppa ut hästar. Mina fötter värker mer o mer för varje dag, och jag kände inte för att offra mina sista krafter på att hjälpa en person som igår hackade på mej för att jag "ropade på fel sätt" istället för att ...

Av Livsturisten - 21 januari 2019 09:27

Vid 7:30 idag ringde chefen på gården och bad sambon komma ut och få fram tompallar till chaffisen som skulle komma med strö från RS.   +13 inne, inget vatten. -14 ute.... och han traskade ut och hjälpte till - som alltid.Han kommer "alltid" ge...

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Ovido - Quiz & Flashcards