A Life to Live

Direktlänk till inlägg 6 januari 2015

Min EFIT-dag

Av Livsturisten - 6 januari 2015 23:45

EFIT står för Ett Foto I Timmen, och det i sin tur betyder att man dokumenterar sin dag genom att knäppa ett foto varje (eller nästan varje) timme, och så lägger man ut det på bloggen... länkar till EFIT's site, och lämnar sin länk där...
Och, så besöker man alla andra som är med, förståss.


Detta blev min EFIT-dag - tisdagen 6 januari (Trettondagen) 2015:


Timme 10
 
Vi anländer till "gården som inte är här", och välkomnas, som vanligt, av en av de goaste katter som finns. Hon blir så glad då hon hör bilen... och kommer springande.
Sen står hon utanför förardörren och vill ha gos då sambon kliver ut.
Helt underbar katt!


Timme 11
 
Dags att åka hem ifrån "gården som inte är här". Nu lämnar vi över till ägarna, som kommer hem från semestern under dagen... och vi vet inte när eller om vi träffas igen. *känns vemodigt*


Timme 12 oh 13
Jag gick på promenad med mina hundar, och jag åt lunch.
Kameran glömdes kvar hemma... och lunchen blev inte bra på bild.


Timme 14
 
Är i full färd med att mocka de, för dagen, 13 boxarna. Här är jag på väg in i box nr.4 i ordningen.


Timme 15
 
...jo, det tar några timmar, detta...


Timme 16
 
Är hemma och fikar. Passar på att se ett avsnitt av Forever.


Timme 17
 
Tillbaka på jobbet. Här har jag 3 boxar kvar idag.


Timme 18
 
Hästarna tas in, och kläs av.


Timme 19
Missar att fota även denna hundpromenad, i mörkret...


Timme 20
 
Äter middag - stekt torsk, kokt ris och fisksås - och tittar på Varuhuset, på SVT's Öppna arkiv.


Timme 21
 
Krokar lite på pläden jag startade innan jul.

Timme 22
 
Dags att kvällsfodra hästarna.
Disa har ofta något att tillägga.   


Detta blev EFIT-dagens sista bild.

 
 
Anja

Anja

7 januari 2015 01:33

Så mange, fine hester! Jeg synes det tar mer enn nok tid å måke for 2 hester jeg da... :)

http://twotn.blogspot.no

 
Ingen bild

eirin

7 januari 2015 07:13

Spennende farger på teppet.. Hekling?? Så ikke sånn ut...??

 
anettesbokboble

anettesbokboble

7 januari 2015 09:01

Så flott dag du har hatt sammen med vakre dyr. Godt å se at det er flere enn meg som liker å se serier på pc´n :)

http://www.anettesbokboble.blogspot.no

 
Lotta

Lotta

7 januari 2015 12:41

Det är så roligt att följa dina dagar.
Här händer det inte så mycket så jag skulle inte få till någon bra dag på bloggen, men kanske det kommer i alla fall.
För det är roligt att läsa och säkert lika roligt att göra.

Roligt att du skriver att du tittar på "varuhuset" för nu när jag har tv,n på klockan 12:40 i väntan på skidåkning så pratar dom om varuhuset.

Så fin pläd du gör, du är duktig & så stark som orkar med allt du gör, du är beundransvärd Benita.

Kramar!

http://lottashullerombuller.bloggplatsen.se

Livsturisten

7 januari 2015 16:14

Tack, Lotta! Dina ord värmer gott! :)

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

7 januari 2015 17:46

Hej, här var det flera kusar att beundra. Kan konstatera att efit-fotarna är stora djurvänner, hundar, katter och hästar verkar finnas överallt. Och varför inte. Jag har hund och katter och grannarna hästar, höns och ankor. Det är ju livet!
Tack för titten!

http://paulaz.se

 
Ingrid

Ingrid

7 januari 2015 23:54

Så häftigt att du ännu är med i Efit. Tack för att jag fick följa din dag!
Jag har inte varit med sedan vi flyttade till Klintehamn. Det händer inte så mycket i den här lilla lägenheten, inga djur har jag kvar heller och bilder av omgivningen visar ju då och då i bloggen. Variationen blir inte så stor.
Ha det gott!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Livsturisten

8 januari 2015 00:29

Jag brukar inte så ofta komma ihåg EFIT numera. Men, det är roligt att vara med, tycker jag.
Även fast mina dagar mest ser ganska likadana ut. :)
(((kram))) och Ha det underbart!

 
Eva B M

Eva B M

8 januari 2015 21:36

Tack för titten hos mig! Nu tittar jag in hos dig. Lät lite sorgligt och vemodigt där under de första timmarna att kanske inte träffas igen. :(

http://evabm.se/photo

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Livsturisten - 26 juli 2019 13:43

Fy vad varmt det är. Just nu är det 42 grader varmt i solen, och vi håller oss inne, i rummet i "vårt" lilla hus. Här är det svalast just nu. Luften har gått ur mej och jag har haft känningar som jag är jätterädd för. Att det kan vara hjärtat. Vi...

Av Livsturisten - 22 maj 2019 22:26

Så många gånger under så många år har denne hästägaren uttryckt så mycket agg emot min sambo, och markerat emot honom, som om hon är förmer än honom. Senast nu i eftermiddags.   Hon ska ALDRIG mer kunna be oss om hjälp!Det är mer än nog!!!   ...

Av Livsturisten - 15 maj 2019 14:04

Nu SKA jag verkligen göra verklighet av min dröm om att min YouTube-kanal ska bli det jag från början ville att den skulle bli!   Härom dan gjorde jag ett första trevande steg och laddade upp en video som jag skapade i ett nytt jätteroligt progra...

Av Livsturisten - 14 februari 2019 10:56

Igår, då jag och sambon höll på att mocka på plattan, där lösdriftsvalackerna äter, så kom den där otrevliga gubben som håller koll åt markägaren. Han gick genast på min sambo i enormt otrevlig tog och beordrade honom att låsa upp elskåpet vid Este...

Av Livsturisten - 8 februari 2019 10:19

Idag kunde jag inte med att gå ut och släppa ut hästar. Mina fötter värker mer o mer för varje dag, och jag kände inte för att offra mina sista krafter på att hjälpa en person som igår hackade på mej för att jag "ropade på fel sätt" istället för att ...

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Ovido - Quiz & Flashcards