A Life to Live

Alla inlägg under maj 2014

Av Livsturisten - 11 maj 2014 23:00

Så var det då dags för dag 4, då jag ska skriva 3 goda ting från dagen som gått.

 

1. Jag fick hjälp att få vara med på lunchen under städdagen.

2. Städdagen blev riktigt trevlig och skoj.

3. Lyckokänslan då Óskadís & Dís kom springande till mej vid insläppet idag.

 

Jag nominerar ingen, eftersom de jag nominerat hittills inte velat vara med.
Så, känner du att du vill vara med... så, är du nominerad!   

Av Livsturisten - 11 maj 2014 22:00

Idag var det dags för den årliga vårstäddagen på gården.
Jag tycker oftast om städdagarna, för att det är egentligen de enda dagar som flertalet hästägare går samman och gör något tillsammans. Och, det stärker faktiskt den goda andan, tycker jag.

Med andra ord: Trevliga dagar, tycker jag.


Idag städade jag tillsammans med några av ägarna till min hästs kompisar.
Vi gjorde rent i våra hästars vinterhage...
 
...och, i deras sommarhage...
 
Andra mockade rent i andra hagar...
 
...och körde bort sånt från hagen som inte nödvändigtvis behöver vara där.
 
Några krattade och städade upp på marken mellan stallen...
 
...medan några softade...
 
Draumur (är han gårdens älsta häst?) gjorde "2 flugor på smällen" genom att beta i Óskadís hemma-hage: Han fick extra tillskott av näring i kroppen, och vi fick hjälp att klippa lite där.
 
...medan flera softade...
 
Då det sen var dags för insläppet av hästarna så kändes det nästan som att vi var med i en ljusare variant av "Fåglarna", då säkert fler än 100 måsar hittade hit...
 

Vi hade verkligen tur med vädret, under städdagen.
Imorse, vid utsläppet, så regnade det... men under städdagen var det uppehåll.
Nu vräker regnet ner här. Och, det är dags att gå ut och natta hästarna, och ta sista omgången promenader med de 4 hundarna.


Under städdagen hade vi också en liten intern loppis, då några sålde lite saker dom inte längre ville ha.

Sambon fyndade 2 grimmor (1 som han gjorde om lite till "universalgrimma" och 1 som jag verkligen gillar... som min Óskadís fick), och jag fyndade pannband.


   

Tack, alla trevliga stallkompisar, för ännu en rolig städdag!   


Av Livsturisten - 10 maj 2014 23:45

Så var det då dags för dag 3, då jag ska skriva 3 goda ting från dagen som gått.
Jag postar lite senare (och sätter fram tiden) av en enda anledning... och det är för att jag ju inte visste innan midnatt om det skulle bli ytterligare en god sak idag...   

 

Detta är en utmaning som jag fått av min yngsta bonusdotter, och tanken är att man ska utmana 3 personer att göra detsamma. Men, då jag inte ens lyckades locka EN person igår... så, lämnar jag utmanandet till dej som läser: Vill du haka på? Då är du fri att göra det!   

 

Här kommer lördagens 3 goda saker:

1. Jag köpte ett jättefint armband för en del av pengarna jag fick i present då jag fyllde 50.

2. Det gick lätt att jobba ute i stallet idag, utan stress.

3. Rätt artist vann årets Eurovision Song Contest... och, nästa år åker "vi" till Österrike.

Av Livsturisten - 10 maj 2014 21:18

1.) Ukraina... var ett snyggt framträdande.

2.) Vitryssland... den är det lim i... fast nån vinnare här... e det nog inte.

3.) Azerbaijan... njae,,,

4.) Island... Bra budskap!!!

5.) Norge... Silent storm... Den var silent...

6.) Rumänien... Snyggt framträdande. Inte helt dålig låt...

7.) Armenien... Bra... på nåt märkligt sätt.

8.) Montenegro... den gick behagligt förbi...

9.) Polen... en yngre uppsätning av de gamla gummorna som stod på scenen (var det?) förra året...

10.) Grekland... 

11.) Österrike... Gillar (fast mycket av låten är gammalt...)

12.) Tyskland... Tjatig...

13.) Sverige... No need to undo that...

14.) Frankrike... Dom har kopierat SEAN BANAN!!!   

15.) Ryssland... JA!!! Bra!!!

16.) Italien... Ni börjar det låta bra...

17.) Slovenien... Jo, det är en hel del bra här!

18.) Finland... 

19.) Spanien... Bra... och snyggt framträdande...

20.) Schweiz... Hur f-n stavas det?) Jo, han kan vissla... och låten är hurtig och medryckande...

21.) Ungern... passerade behagligt förbi... *minns den inte dock*

22.) Malta... en medryckande låt... just nu...

23.) Danmark... Glad låt...

24.) Nederänderna... Jo, det mesta är bra ikväll...

25.) San marino... Bra...

26.) Storbritannien... Dom kan bättre!


Så... har dom skakat om alla kommentatorer, och Europa kan börja rösta...


...och jag ska gå ut med hund en sväng...

Av Livsturisten - 9 maj 2014 23:00

Så var det då dags för dag 2, då jag ska skriva 3 goda ting från dagen som gått. Detta är en utmaning som jag fått av min yngsta bonusdotter, och tanken är att man ska utmana 3 personer att göra detsamma.
Då jag ser det som att flertalet av de jag utmanade igår inte antog utmaningen, så nöjer jag mej med att utmana 1 per dag istället.


Här kommer då dagens 3 goda ting:

1. Jag fick åka med och hämta hö på gården med fina anor.

2. Trots att det sagts att det skulle regna på dagen så sken solen då jag var ute och gick.

3. Jag lyckades knäppa en del fina bilder på sena eftermiddagen.


         

Av Livsturisten - 9 maj 2014 10:31

Alla sätt är bra utom dom dåliga, heter det. Och, det stämmer, i det här fallet.

För, aldrig har väl en ORANGE volvo av äldre modell blivit så attraktiv som den blev med den här annonsen... 
Bra gjort!   

Av Livsturisten - 8 maj 2014 20:01

Jag blev utmanad (i förrgår) på Facebook av min yngsta Bonusdotter att i 7 dagar skriva 3 goda ting per dag. Jag tar dom här (och inlägget postas ju på Facebook).


1. Jag kom ihåg att skriva 3 goda ting

2. Då min häst smet ur boxen och sprang lös så agerade en person och hjälpte mej att fånga in henne.

3. Jag fick bekräftat att jag visste utan att veta att någon behövde min hjälp idag.


Dagen är inte slut än.

Men, nu får det vänta med att skriva goda ting, eftersom det ska vara TRE om dan, i sju dagar.


Jag på Facebook vilka jag utmanar.   

Av Livsturisten - 8 maj 2014 14:42

En bit in på det första alstret... och, det ser rätt bra ut (för att vara första försöket).

Jag undrar just vad det blir då det blir klart.   

 

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Skapa flashcards