A Life to Live

Direktlänk till inlägg 12 februari 2014

Sparka gärna på dom som sträcker ut en hand!

Av Livsturisten - 12 februari 2014 21:19


Såg i förmiddags, i en av grupperna jag med i på Facebook, att admin gick ut och sa ifrån om att det nu varit så mycket prat om illaluktande tvättmaskiner osv att dom i fortsättningen ville att folk skulle tänka på att denna grupp handlar om PYSSEL, och inget annat.

Jag, skrev en kommentar där jag undrade om det kanske var så att några medlemmar misstolkat gruppens namn (Pyssel och idéer i hemmet) till att innefatta även rengöring osv.

Istället för ett svar så raderades min kommentar rakt av bara nån minut efter att jag skrivit den.


Jag har aldrig under min tid som medlem i den gruppen sett några inlägg om illaluktande tvättmaskiner dränka resten av flödet. Och, därför tyckte jag att man kanske kunde ha överseende om dom som skrivit om det kanske misstolkat reglerna för gruppen då namnet antyder "idéer i hemmet" till att kunna innefatta även tvättmaskiner. Jag tänkte att folk ju, trots allt, bara är människor.


En stund senare hade en annan medlem sett detsamma och tydligen reagerat ungefär likadant.
Tjejen var (helt klart i min synvinkel) hjälpsam och försökte väl visa på hur problemet med inläggen om de illaluktande tvättmaskinerna kunde undvikas i framtiden: Att formulera om gruppreglerna!

 


Riktigt trevligt och hjälpsamt tycker jag.


Men det som hände sen - mindre än 10 minuter senare - var inte lika trevligt.

Inlägget raderades och medlemmen kastades ut!

Bara så där!!!???


Snacka om överreaktion från admins sida!


Kunde man inte bara ha tagit till sej tjejens välvilliga hjälp i frågan?

Nä, man ska straffa HENNE för att man är stressad och tydligen hugger "hej vilt"?


Vilken tur att det finns flera grupper!

Men, trist att en grupp som i allt övrigt är så himla trevlig ska visa sej vara en där medlemmar riskerar utvisning för att dom yttrar sej. *konstigt beteende*

 
 
Ingen bild

Ann

12 februari 2014 22:40

Admins i denna grupp verkar tro att de besitter högre makter. De leker gudar och kastar ut folk när helst det passar dem. Det ska hållad god ton men själva kan de verka kalla och bitska i sina kommentarer jäntemot sina gruppmedlemmar.

 
Ingen bild

Sandra

13 februari 2014 11:40

Maktmissbruk utan dess like från administratören som först och främst skrivit de regler som stod i det fastnålade inlägget som jag hänvisade till i min bild. Istället för att se och tolka det rätt att det kanske därför kom in en massa husmorstips för att deras regler sa att det var tillåtet så tystar administratören mig genom att helt utan förvarning genom att kasta ut mig ur gruppen samt blockerar mig helt.

Jag förstår att administratören gjorde det om jag var en bråkstake, men jag har aldrig uttryckt mig illa i gruppen utan endast tillfört idéer genom mina alster till gruppen samt pratat gott om den till alla jag känner och detta var enda gången jag lade mig i för att vara snäll mot administratörerna. Jag förtjänade inte den här behandlingen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Livsturisten - 26 juli 2019 13:43

Fy vad varmt det är. Just nu är det 42 grader varmt i solen, och vi håller oss inne, i rummet i "vårt" lilla hus. Här är det svalast just nu. Luften har gått ur mej och jag har haft känningar som jag är jätterädd för. Att det kan vara hjärtat. Vi...

Av Livsturisten - 22 maj 2019 22:26

Så många gånger under så många år har denne hästägaren uttryckt så mycket agg emot min sambo, och markerat emot honom, som om hon är förmer än honom. Senast nu i eftermiddags.   Hon ska ALDRIG mer kunna be oss om hjälp!Det är mer än nog!!!   ...

Av Livsturisten - 15 maj 2019 14:04

Nu SKA jag verkligen göra verklighet av min dröm om att min YouTube-kanal ska bli det jag från början ville att den skulle bli!   Härom dan gjorde jag ett första trevande steg och laddade upp en video som jag skapade i ett nytt jätteroligt progra...

Av Livsturisten - 14 februari 2019 10:56

Igår, då jag och sambon höll på att mocka på plattan, där lösdriftsvalackerna äter, så kom den där otrevliga gubben som håller koll åt markägaren. Han gick genast på min sambo i enormt otrevlig tog och beordrade honom att låsa upp elskåpet vid Este...

Av Livsturisten - 8 februari 2019 10:19

Idag kunde jag inte med att gå ut och släppa ut hästar. Mina fötter värker mer o mer för varje dag, och jag kände inte för att offra mina sista krafter på att hjälpa en person som igår hackade på mej för att jag "ropade på fel sätt" istället för att ...

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Ovido - Quiz & Flashcards