A Life to Live

Alla inlägg den 15 april 2015

Av Livsturisten - 15 april 2015 23:00

Ringde till IBD-mottagningen för att kolla om dom kunde se på datorn om jag har en tid till Radiumhemmet.
Min läkare såg ju tiden då jag skulle till kirurgen (7/4) då kallelsen inte kommit hit, så jag tänkte att det kanske gick att se även Radiumhemmet där.

Men, det gick inte.


Däremot såg syrran (A) att jag har tid för återbesök hos kirurgen den 12/5. Och, inte heller den kallelsen har nått mej.

Vad f-n gör man med en brevbärare som totalt vägrar att lämna vår post i vår låda???

I måndags kom ingen post alls. Även ICA Maxi's reklamblad uteblev (som delas ut av Posten).


Jag var inte förberedd på att få veta datumet för återbesök till kirurgen. Så, där försvann golvet från mej.
Jag känner att jag inte hinner fixa med allt innan operationen.
Och, jag känner också att jag skulle behöva ha lite mera positivt än att vara så ila omtyckt.


Efter jag lagt på luren så gick jag ut i hagen och hämtade Oskadis.

 

Tänkte att jag skulle sitta lite på henne - för jag vil ju leva medan jag lever.


Men, det gick inte så bra att komma upp på hennes rygg.
Lite för vinglig, matt och trött av att bråka med henne då hon bara ville beta.


Men, det blev i alla fall en promenad med Oskadis, tillsammans med sambon och Spiltis.
Och, Oskadis' dotter, Disa, var så söt. Hon följde med innanför staketet till skogen... och stod kvar där då vi kom tillbaka.

 
Sen följde hon med till grinden, där jag släppte ut Oskadis igen.

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Ovido - Quiz & Flashcards