A Life to Live

Alla inlägg den 6 juni 2015

Av Livsturisten - 6 juni 2015 23:38

Den 6/6 har i många år blivit en dag då något extra bra händer. Så även detta år.

För, idag togs ett jättekliv i rätt riktning på min väg mot återhämtning och läkning efter operationen.

För första dagen sedan operationen den 18/5 så hade jag aptit, och lyckades äta corn flakes o mjölk till frukost, 3 ostmackor o 1 kopp te till lunch, 1 ostmacka och ett stort glas Oboy till eftermiddagsfika och 3 kokta varmkorva och en stor klick hemlagat potatismos till middag.


Detta alltså i relation till igår då jag fick i mej ett halvt kokt ägg till lunch och en halv varmkorv med bröd till middag.


Jag har också rört på mej längre sträcka ikväll än tidigare, då jag gick med Sambon runt hela kvällsfodringsrundan.
Det var jobbigt att ta sej de sista metrarna hem. Men, jag fixade det.

Nu firar jag detta med en mugg Nyponsoppa!     

Av Livsturisten - 6 juni 2015 10:06

Idag är det den 6 juni - dagen som länge kallats "Svenska flaggans dag" och "Sveriges nationaldag".

Får vi idag fira vår nation och vår flagga utan att anklagas för att vara rasister?


I min värld så är vi i Sverige. Och, Sveriges flagga är gul o blå (blå o gul).
Och, så är det alla dagar på året.

Den som känner sej kränkt av att vår flagga ser ut så... får ta det under behandling nånstans där flaggan inte kränker.


Idag hade det varit trevligt att vara ute.
Men, vädret är inte så muntert.

Så, det blir nog till att stanna inne och städa istället.

Eller... jag sitter i sängen o pekar, åt sambon, som får lyfta saker.

(jag får inte lyfta förrän nån gång i juli)


GRATTIS SVERIGE!!!

Idag valdes Gustav Vasa till kung, 1523, och Sverige blev självständig stat.


Hur firar Du vår Nationaldag idag?

 

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Ovido - Quiz & Flashcards