A Life to Live

Alla inlägg den 8 september 2018

Av Livsturisten - 8 september 2018 12:56

Då vi kom fram till vår väg in till huset så kom vi över bron okej men sista biten fram till huset gick inte att få upp trailern,då det var uppförsbacke och halt i gräset.
Vi backade och testade igen några gånger, men sen halkade trailern ner med ett däck i ett dike. Så,då fick vi tömma trailern, och bära alla saker upp till huset.
Då allt var uppburet så fikade vi på trappan till huset,innan vi började försöken att få komma hem till Stockholm igen.


Vi åkte till grannen vid planket,men där var ingen hemma.
Då åkte vi till bilskroten och pratade med en kille som visade sej vara ägaren och han tog med sambon i sin fyrhjulsdrivna jeep och såkom dom strax tillbaka med trailern.

Jag tog fram en 500-lapp,som sambon gav killen som tack för hjälpen.


Det visade sej att bilskrotarn och hans familj o vänner håller på att anlägga en motorcrossbana bakom Hästgården. Så han skulle hålla lite koll på vårt hus,då dom passerar förbi där rätt ofta.

Han sa för övrigt att "Här händer det aldrig något".


Nu är vi på väg hem.

Av Livsturisten - 8 september 2018 07:55

Jag behöver verkligen få bättre minne!


Vi åkte över Dalälven... vi har åkt halvvägs... Sambon kläckte ur sej: "Du har väl nyckel med dej?"
Och, jag kom då genast på att "NEJ!!! Alla FEM uppsättningar nycklar vi fått till huset ligger HEMMA!"   


Vi vänder inte tillbaka hem till Stockholm för att hämta nyckel nu. Vi åker vidare till landet.
Och, då vi väl kommer fram så får vi se om vi kan ställa av det ur trailern under huset. Och, så åker vi upp igen imorgon och lägger på pressenningen på taket. Men, då tar vi bara bilen, och lite till plock som ska in i huset.

Jag behöver inte fundera på varför jag är så glömsk.
Jag är utbränd!


Då vi kommer hem ikväll ska sambon genast säga till mej att HAN ska ha en uppsättning nycklar.

Och så snart jag träffar syster så ska även hon få sin uppsättning. (påminn mej!   

Av Livsturisten - 8 september 2018 06:41

Sitter i bilen och skriver detta på datorn. Sambon kör, och bakom bilen har vi en hästtrailer innehållande lite saker som ska upp till landet. Vi har fått låna trailern av Mirós snälla matte.
Egentligen skulle vi ha hämtat möbler från Shurgardförrådet,men det hanns inte då både igår oh idag blev helt fullpackade med både jobb och annat.


Óskadis måste t.ex betas för hand några timmar om dan, då det är i det närmaste tomt på gräs i den hage som hon "bor" i dygnet runt nu, och hon bara får 1½-2 kg hösilage per dag. Det är t.o.m i minsta laget med 5 kg som vi sagt att hon ska få i vinter.
Hon har magrat igen nu sedan hon kom hemifrån hingsten. Så, då måste jag beta henne för hand,så hon får gräs i magen. Och det tar en hel del tid.


Dessutom fick jag lov att mocka hagen igår, då den som hade fredagen valde att mocka redan på förmiddagen, och sedan bad mej ta denna veckas lördag (idag) och så skulle hon ta nästa lördag.
Snäll som jag ju är så sa jag ja innan jag visste att hon redan mockat sin fredag på förmiddagen.
Detta gjorde att det blev både fredag och lördag för mej att mocka ikväll då vi kommer hem, sent och jättetrötta. Så, då mockade jag fredagens redan igår kväll.

För, då vi kommer hem idag kommer vi vara lite stressade för att ta in hästarna senast 17:00 (vi måste åka från landet senast 12, för att hinna hem till 17) och sedan ska jag då mocka lördagens mockning i hagen där Óskadis går.


Jag har sovit ca 3 timmar inatt.

Vaknade 10 i 4. Gick upp 20 över 4.
Åt frukost. Åkte hemifrån 10 i 6.
Vi beräknar vara framme på landet vid halv 11.


Sen har vi alltså 1½ timme, då vi ska lägga på presenningar på taket (dom vi lämnade där i måndags då vi var där) och lasta in (och ställa på plats) det vi har med oss upp.
Vi ska fika. Och, sedan bär det av hem igen.


Förhoppningsvis blir det en vlogg av dagen med.
...som jag då lägger in i denna blogg... förståss.   

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Skapa flashcards