A Life to Live

Direktlänk till inlägg 19 maj 2015

Bara ett litet livstecken - #blogg100

Av Livsturisten - 19 maj 2015 02:25

Kvällen den 17 maj blev jobbig.
Min sambo var med till sjukhuset då jag lades in 19:00.


Jag grät floder och ville åka hem. Men det fick jag inte.

Min sambo fick sitta i dagrummet medan jag klyxade och duschade.

Sen satt vi i dagrummet och såg Canada slå Ryssland i hockey.
Sambon åkte hem vid midnatt.
Och jag slumrade ca 2 timmar mellan 2 o 4.

Vid 6 kom dom o gav mej antibiotikatabletter som jag inte kunde svälja ned. Och så skulle jag duscha.

2 stycken jättesnälla dagsystrar kom och förberedde mej, och den ena körde mej i min säng till operationen.

Hon sa att hon skulle jobba idag igen (tisdag 19/5).


På operationen var det många människor som förberedde mej.
Jättesnälla allihopa.

Men... det var INTE skönt att vakna.
Det första jag minns är att jag hade ONT. Och att det var en hel del människor som höll på med mej, och skyndsamt skulle smärtlindra o fråga var det gjorde ont.


Jag fick morfin, men det enda den gjorde var att ge mej suddig syn.
Så en narkosläkare la istället ryggbedövning.


Jag fick också veta att det inte blivit titthål.

Min favvokirurg hade tvingats göra ett stort snitt för att komma åt, då tunntarmen innan föträngningen var så svullen att det inte gick att komma förbi den med titthål.


Jag fick veta att kirurgen ringt o pratat med min sambo om detta.

Senare kom han och pratade med mej.

Jag fick då veta att jag "glädjeöverdrivit" om hur vid förträngningen varit.

Jag har beskrivit att den varit som en vanlig blyertspenna.

Men, nu fick jag veta att den var som en synål.

Inte alls konstigt att jag varit så sjuk.


På kvällen innan fick min sambo veta att jag skulle komma upp vid 10-11, så han var på sjukhuset vid 10.

Men, jag vaknade 11:30, efter 3½ timme operation.

Så, jag ringde från uppvaket o sa till honom att åka hem o komma vid 17, då dom sa att jag skulle komma upp.


Väldigt illamående till och från.

Jag uppskattar alla som är med mej i detta!   

 
 
Lotta

Lotta

19 maj 2015 16:15

men åhhh... som en synål... som sagt inte konstigt att du varit så sjuk.
Nu kan det bara bli bättre.
Så skönt för dig att äntligen ha fått gjort operationen som du varit så rädd för.
Grattis gumman <3 du klarade det. Du är här nu!
Nu får du se fram emot en varm och skön vår & sommar där du kan ligga och må gott i dom sköna stolarna.
Ha det så jättebra och krya på dig massor så är du snart hemma.
Tänker massor på dig <3
Tack att du orkar skriva och tala om...
Kramar <3 <3 <3

http://nouw.com/lottashullerombuller

 
Ingen bild

Lili

21 maj 2015 06:43

Oj oj, tänk så bra att du tagit dig igenom detta, du är jätteduktig Benita!! Ha i åtanke hur din framtid skulle sett ut om du inte gjort det! Bra beslut trots all ångest de genomlidigt men se nu framåt, det kommer ju bli hur bra som helst när första jobbiga perioden efter op är över. Stor KRAM :)

Livsturisten

22 maj 2015 00:39

Ja, det hade inte blivit mycket till framtid.
Min kirurg sa att tarmbiten med förträngningen var som en synål "vid", och att den övriga tunntarmen var så svullen att det inte gick att se förbi den vid titthål.
Dessutom hade tunntarmen vuxit fast vid urinblåsan.

Så det blev en mycket större operation än planerat och befarat.

Hade operationen inte blivit av så hade jag kunnat dö pga detta.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Livsturisten - 26 juli 2019 13:43

Fy vad varmt det är. Just nu är det 42 grader varmt i solen, och vi håller oss inne, i rummet i "vårt" lilla hus. Här är det svalast just nu. Luften har gått ur mej och jag har haft känningar som jag är jätterädd för. Att det kan vara hjärtat. Vi...

Av Livsturisten - 22 maj 2019 22:26

Så många gånger under så många år har denne hästägaren uttryckt så mycket agg emot min sambo, och markerat emot honom, som om hon är förmer än honom. Senast nu i eftermiddags.   Hon ska ALDRIG mer kunna be oss om hjälp!Det är mer än nog!!!   ...

Av Livsturisten - 15 maj 2019 14:04

Nu SKA jag verkligen göra verklighet av min dröm om att min YouTube-kanal ska bli det jag från början ville att den skulle bli!   Härom dan gjorde jag ett första trevande steg och laddade upp en video som jag skapade i ett nytt jätteroligt progra...

Av Livsturisten - 14 februari 2019 10:56

Igår, då jag och sambon höll på att mocka på plattan, där lösdriftsvalackerna äter, så kom den där otrevliga gubben som håller koll åt markägaren. Han gick genast på min sambo i enormt otrevlig tog och beordrade honom att låsa upp elskåpet vid Este...

Av Livsturisten - 8 februari 2019 10:19

Idag kunde jag inte med att gå ut och släppa ut hästar. Mina fötter värker mer o mer för varje dag, och jag kände inte för att offra mina sista krafter på att hjälpa en person som igår hackade på mej för att jag "ropade på fel sätt" istället för att ...

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Skapa flashcards