A Life to Live

Alla inlägg den 8 april 2015

Av Livsturisten - 8 april 2015 22:37

Idag, då jag gick ut för att ge mej på boxarna, såg jag att myrorna som bor granne med jordgubbslandet är vakna!

   


Då jag var klar med alla boxar, och innan sambon slutade sitt dagsjobbpass, så tog jag en sväng mot skogen med Gucci... som egentligen behöver aktiveras alla dygnets vakna timmar, så jag får sova på nätterna.

   

Nu blev det ingen direkt "knock out"-promenad.

Men, man måste ju i alla fall försöka.


Gucci har nämligen inte tid att sova på nätterna, för han har fullt upp med att vakta på katterna.

Så fort dom rör sej så vill han vara med och kolla vad dom gör.

Och, eftersom Gucci inte sover i samma rum som katterna så väcker han sin matte varje gång... och matten blir bara tröttare o tröttare.


Nu har matten dessutom, sedan nån vecka tillbaka, fått ont uppe i fästet där vänsterarmen sitter fast i kroppen.

De smala överarmarna som trots mockning av flera boxar om dan inte har några synliga muskler beror på näringsbrist, sa kirurgen igår.   

Pga sjukdomen i tunntarmen så tas ju näringen inte upp som den ska.
Och, ju mer jag jobbar på desto smalare blir hela jag.

Jag bantar inte!


Oskadis tycker att det är lite fel att jag går med hundar eller andra hästar... då hon finns och gärna följer med, istället.

   

Jag gillar att vara omtyckt!   

Av Livsturisten - 8 april 2015 00:39

Åkte iväg till Danderyds sjukhus mitt på dan.
Fint väder. Solglasögon på.

 

Kirurgen var samma kille som jag träffade första gången som det var tal om att operera mej - för 5 år sedan.
Jag sa till honom att eftersom han övat i 5 år till nu så kanske han inte skulle döda mej.
Han skrattade gott åt det.

Jag tror faktiskt att jag kan tänkas komma att be om att det blir han som utför operationen (eller leder den). Läste mej till ikväll i foldern jag fick med hem att han är överläkare, docent och chef.

Kan tänkas kunna en del då.   


På vägen hem från sjukhuset såg jag både hönan som vinkade vid vägkanten

 
och en tjej som envist tog sej fram i halt bil

 

Något senare än vanligt gick sambon på dagspasset och jag gav mej på att mocka boxarna.


Till middag blev det idag pastasallad med kyckling, kokt ägg och brieost. Gott! ...tyckte även sambon, som vanligen räds grönsaker.   

 

Läkaren idag sa att han vill att jag börjar så smått att fasa ut Entocort. Så, fr.o.m idag går jag på 2 tabletter.
Han vill också ha resultatet av DT'n, som sker 20/4 samt svaret på scintografin, när nu den blir.
Och, preliminärt kommer operationen att ske i maj.

Jag kommer inte att få städa osv då jag sen kommer hem, efter 2-3 dagar på sjukhuset. Och, det betyder att jag då inte heller kommer att kunna mocka så värst många boxar... utan då får sambon hjälpa mej med det.
Ca 6 veckor tror man att det tar innan jag kan gå på med tunga lyft igen, för att bukhinnan läker så långsamt, tydligen.

Idag har vi siktat in oss på något att köpa för att ha under min "sjukskrivning" här hemma (och sen med). Hittade den på ICA Maxi.
Hängmatte-stol och parasol. Jättehäftig!
En sån kan jag sitta/ligga i och njuta av juni månad.   

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Skapa flashcards