A Life to Live

Alla inlägg den 14 mars 2015

Av Livsturisten - 14 mars 2015 22:56

Jag vill tacka Alla er som var med och kollade på Mello-finalen, ihop, via min tråd på Facebook.
Det gjorde det hela så mycket roligare, tycker jag!

The more the merrier, 'ya know!


Startfältet på finalen var rätt varierat.

En del dåliga låtar, och fler än en bra.

Men, helt klart vann rätt låt!

Måns kommer att göra mycket bra ifrån sej i Wien.
Och, låten vi skickar kommer stå sej bra emot de övriga ländernas bidrag.


Att samen Jon Henric och hans jojk kom på 2:a plats var Toppen!
Och, att Hasse Andersson kom 3:a.


Låten med den något "omöjliga" texten... som jag först ikväll började begripa... Möt mej i Gamla stan... kom inte alls värst bra - vilket sa mej att min åsikt om låten knappast var unik.

Magnus Carlsson är en jättebra sångare och artist!
Men, låten... var inte lika bra som han.


Jag är glad att vi slapp se Erik Saade ta av sej kläderna (vilket han lovade göra om han vann).
Vem hade velat se det?


Och, Paradise hotel-fansen lyckades inte få Groupie-låten till vinst.

Kanske för att hjärtrösterna inte funkade.
Tur det!


Nu får vi hoppas att inte låten spelas sönder innan 21 maj, då Eurovision Song Contest går av stapeln i Wien.

Jag tycker det var bättre förr... då låtarna inte fick spelas förrän all var klart!

Av Livsturisten - 14 mars 2015 19:09

Du är väl med på Facebook, och ser Mello-finalen tillsammans?   


Jag taggar dom som jag tror vill vara med. Så får vi hoppas det blir bra!


Så... vem håller Du på ikväll?
Vem ska åka iväg och representera Sverige i Eurovision song Contest?


Jag vet vem jag INTE vill ha till vinnare:
Groupie. Jag tycker den är fjantig!
Och, det känns en hel del som att folk röstade på den för att Samir varit med i Paradise hotel.

Och, det är inte riktigt Personer vi ska skicka till ESC, utan en representativ Låt!

Så var det i alla fall förr.


Jag skulle inte bli ledsen om vår same vinner ikväll.

Eller Måns.

Eller Magnus. (fast låten (texten) är fortfarande inte helt logisk)

Eller Hasse.


Men dom 3 pojkarna jag inte minns namnet på (var det 3 bokstäver?), dom vill jag inte ha till vinnare.

Och, inte heller Groupie. Den j-la låten har suttit på replay i huvet på mej i en vecka nu.

Det räcker! Tack så mycket!   

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Ovido - Quiz & Flashcards