A Life to Live

Alla inlägg den 12 mars 2015

Av Livsturisten - 12 mars 2015 23:00

Härligt!
Idag vaknade jag, efter att ha sovit lugnt. Drömt helknasigt. Men, ändå sovit bra.

Sov inte lika länge heller, idag. Utan, vid den tiden då jag vaknat o gått upp senaste tiden var jag idag redan ute och jobbade, och hade då ätit både medicin och frukost.


Soligt och vårlikt. Och, energi o ork på högre nivå än de senaste dagarna.


Mockade 6 boxar, vinkade av Atlas (en av de hästar som jag haft insläpp av 7 dagar / vecka), då han o hans matte skulle flytta och testa att bo på ett annat ställe. Dom fick låna min trailer, trots att jag helst inte ville att han skulle flytta. Det var STORT av mej.   


Jag mockade ren en hage, tog eftermiddagspromenaden med Elvis som bara ville beta... så, jag fick jobba lite mer än vad jag behövt senaste tiden då jag lagt promenaden till ridbanan.


Jag mockade sen ytterligare 2 boxar, innan jag gick hem och började fixa lunch till mej o sambon just innan sambon kom hem då hans dagspass var till ända.

Stekte potatisen som blev över häromdan och hot dogs... och till det tog vi Skagenröra. Gott!


Det var tänkt att bli lunch... som vi åt vid 16:45 - 17:00...

Men, det visade sej sen att det blev middag... då vi sen inte åt någon mera mat... vilket min mage verkligen protesterar om nu. Jag måste komma ihåg att inte låta det gå för lång tid mellan mattiderna.


Jag pratade med (bonus)dottern i fånen ikväll. Trevligt som oftast.

Och, som vanligt hade vi inte pratat klart, då vi la på efter ett par timmar. Såna e vi!   


Man blir så bedrövad över hur den som ska föreställa mamma till henne och syskonen uppför sej, och alltid har uppfört sej.

Det senaste tilltaget är något som ingen frisk och sund människa någonsin kan acceptera!

Och, jag blir så ledsen för de som hon nu drabbar!


Nu är det dags att ge kudden lite uppmärksamhet igen.

Imorgon är det fredagen den 13:e - igen!

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Ovido - Quiz & Flashcards