A Life to Live

Alla inlägg den 9 mars 2015

Av Livsturisten - 9 mars 2015 23:00

I lördags åt jag god mat, och det var inget problem då eller efter pga det.

Efter det sen fick jag inte äta något alls. Fram till 12:00 på söndagen fick jag inta flytande föda, och tog därför lite nyponsoppa till frukost.

Sen var det fasta till efter 16:00, då jag påbörjade att dricka Laxabon.


Jag kände tidigt att det var stopp vid förträngningen. För, det blev liksom som "vakuum" då jag drack. Magen fylldes liksom upp.

Så, efter nån halvliter fick jag ta en paus för att låta det få rinna undan i magen, då den kändes full.


De 3 literna som normalt tar 3 - 4 timmar att få i sej blev 2 liter på 7 timmar.

Jag drack te och rent vatten också.


Vid 2-tiden på måndagsmorgonen gav jag upp, då tömningen ännu uteblev.

Tömningen startar normalt ca 1½ timme efter start. Så var inte fallet den här gången.

Skillnaden, som jag ser det, är att den här gången är det "stopp" vid förträngningen.

Då tar det enormt mycket längre tid för vätskan att passera.


Vid 2:30 var jag så matt och vinglig (av att ha varit vaken länge, utan mat och f.ö det jag var med om, vilket oroade en hel del) och hade kraftig huvudvärk, så jag la mej i sängen en stund för att vila.

Jag tog sen tag i saken och ringe till endoskopicentrum på Danderyd och talade om på telefonsvararen att det inte var nån idé att jag kom, eftersom tarmsköljningen inte fungerat den här gången.

Sa till sambon också, så han inte behövde stressa på jobbet på morgonen.

Sen somnade jag.

Vaknade vid 8-tiden... DÅ hade laxabon tagit sej igenom, och DÅ började sköljningen.


Jag skulle vid den tiden ha tagit mej igenom 4 liter (inte 2) och dessutom slutat att släppa ut.

Först nu startade det.

Och, det pågick till strax efter 15.


Allt för att det är "stopp" vid förträngningen i slutet av tunntarmen.


Nu hoppas jag att det dom behöver se från koloskopin kan ses via MR den 18 mars, så jag slipper gå igenom detta igen för en ny koloskopi.


Jag var ingen glad lax igår, inatt och idag.   
Men, jag vill ändå verkligen Tacka den som gav mej stöd.

Det behövdes verkligen! Och det uppskattas mycket!   
 

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Skapa flashcards