A Life to Live

Alla inlägg den 6 mars 2015

Av Livsturisten - 6 mars 2015 23:30

Vaknade och såg att hibiskusen som Jane var så snäll och skickade till mej för et bra tag sedan nu blommar - igen. Jag tror att det är 4:e gången som detta lilla skott blommar.   

 

En mindre rolig sak som kom till mej just efter jag vaknat var då sambon berättade att en av hästarna var sjuk. Kolik, sas det. Veterinären hade varit i stallet, och matten hade varit ute och gått. Hästen var jättesvettig. Så ont hade han.


Lite senare, då jag gick ut för att ge mej på mina för dagen 13 boxar så träffade jag hästen och hans matte, och stannade och pratade lite.

Han hade rejält ont. Höll på att falla omkull ett par gånger.


Under dagen fick han rör på sej en hel del på ridbanan, så han inte skulle lägga sej.


Det hände ett par gånger att han fick gå in i sin box, men dök då genast ner på golvet och rullade.


Jag sa tidigt att jag kände att han behövde köras in till sjukhuset.

Matten lyssnade på det veterinären sagt på morgonen, och gjorde allt så som hon fått instruktioner.


Vid strax före 18 åkte dom in till sjukhuset. Och, vi håller tummar för att det går bra, och att han blir bra igen riktigt fort.

 

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Skapa flashcards