A Life to Live

Alla inlägg den 2 mars 2015

Av Livsturisten - 2 mars 2015 21:50

Gav mej på att helt själv mocka alla 8 boxar jag hade idag. Sen gick jag hem och vilade.
Fixade med kaninen som bor inne över vintern så hon fick rent och fint i sin bur.

Efter att vi tagit in alla hästar... vilket vi verkligen fick lov att hjälpas åt med idag, eftersom sambon nu har oerhört ont i sin rygg... så gick jag hem och började förbereda för matlagning.


Idag hade jag fått en idé om hur jag skulle göra... helt utan stöd i någon kokbok...


Jag kokade upp 5 dl vatten i traktörpannan, med 1 hönsbuljong-tärning i.
Jag skar 4 kyckling-filéer i mindre bitar och la ner dom i det kokande buljongvattnet.
Sen på med locket på traktörpannan, och det fick puttra där medan jag kokade jasminris och gjorde iordning Currysås.


Kokt kyckling, ris och currysås... blev det.
Och det blev gott.   

Av Livsturisten - 2 mars 2015 12:24

Planerade att få in blodproverna idag.

Eftersom sambon inte slutar före 10 på förmiddagarna, och blodproverna ska vara inne före 10, så tog vi chansen då sambon kunde få hjälp av Vaentings matte på morgonen, och då vinna lite tid.


Jag sov dåligt, om alls, hela natten.

Magen värkte, och Gucci var orolig och vägrade låta mej sova.

Slumrade från 6 - 8... och gick sedan upp, och tog mediciner o frukost.


Just innan vi skulle åka hemifrån började jag svettas nåt kopiöst. Och, mådde inte mitt bästa.

I bilen kände jag mej orolig i kroppen, och "stressad".

Vid framkomst till sjukhuset hade jag migrän-känning i ögonen. (jag får flimmer mm och blir nära på blind, av synbortfall, då jag får migrän)

Så, vi väntade i bilen på parkeringen, på att det skulle lägga sej.

Då jag mådde lite bättre var klockan för mycket, och blodproverna hade inte hunnit in till 10.


Så, nu siktar vi på att hänga på låset imorgon kl.7 istället... medan hästarna äter sin frukost.


Man kan inte lyckas jämt.

Men, då det är svårt att få ihop saker.. så får man göra det bästa man kan.

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Skapa flashcards