A Life to Live

Alla inlägg den 20 februari 2015

Av Livsturisten - 20 februari 2015 23:45

...men, jag hoppas fortfarande på en bra dag mellan varven.


Åt fläskkarré, ris och bearniesesås till middag igår. Jättegott.

Magen hade inget emot det de första 5 timmarna efteråt, i alla fall.

Men, vaknade vid 6-tiden imorse av att magen bullrade högre än vad sambon brukar snarka.
Och, här är det bra - för att du ska förstå bilden - om du förstår att innan varje ljud som min mage ger ifrån sej så krampar den, hårt.

Med andra ord... Jag hade rejält ont i magen då jag vaknade imorse.


Låg kvar i sängen och slumrade till sambon kom hem vid 10:30. Då mådde magen lite bättre.

Men, attans vad matt jag är.


Gick upp, tog medicinerna (jag har köpt en dosett nu), gjorde frukost (2 ostmackor och 1 kopp grönt citron-te). Satt en stund vid datorn innan jag började äta... och, efter första mackan började magen igen.

Redan uppe i magsäcken... jag både känner och ser hur det rör sej där inne...

Jag vet ju vad som gör detta... Min läkare förklarade det senast då vi sågs.
Men, det gör inte situationen så mycket lättare för mej.

Det handlar om att tunntarmen viker sej precis innan förträngningen... och då blir det gasbildning i hela den del som är innan dess.

Och, det händer så fort jag dricker eller äter.


Hur som... framåt 15-tiden kände jag att jag måste ila ut och mocka hos Manne. Såg att Manne o hans matte var på ridbanan då jag kom ut.

Mannes box var vad jag klarade... innan jag fick gå hem och vila en stund.

För, jag var matt och det krampade i magen.


Jag tog mej ut igen på en liten promenad till brevlådan, medan sambon tog in alla hästar åt mej... efter att han mockat resterande boxar åt mej. (Jag har verkligen världens bästa sambo!   )


Träffade bl.a vännen som beställt gosedjuret, och gosedjurets tilltänkta ägarinnas storasyster, som red på stora, snälla Ramona på ridbanan.


Sen var det dags att gå hem igen, och vila.


Gick med ut ikväll vid kvällsfodringen och fixade medicinen till Manadis och hälsade på Óskadis.


Drack 1 dl vatten... och jisses vad magen blev bubblig av det.


Hur ska det gå att laxera inför den kommande koloskopin?

Om det inte kommer vidare igenom förträngningen...? Vad blir det då?

Vi pratade lite om det, min läkare o jag sist. Och, han föreslog att jag skulle hålla mej till flytande föda veckan innan laxeringen. Och, sedan dricka laxabon långsammare än vanligt.

Istället för att dricka 1 liter i timmen så ska jag ta 1 liter på 2 timmar, eller nåt sånt. Och, hinna märka i tid om det inte fungerar.


Jag fick kallelsen till koloskopin igår.

Den ska äga rum måndagen 9 mars kl.9:00 (så den morgonen måste sambon få ledigt, för att kunna åka med mej till sjukhuset)


Jag har kommit till varv 39 på gosedjuret.

 

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Skapa flashcards