A Life to Live

Alla inlägg den 8 februari 2015

Av Livsturisten - 8 februari 2015 00:08

Veckans tema i Fototriss är TRÄD.
För att se flera deltagare, eller för att delta själv, så besöker du Fototriss sajt!   
Gör gärna det!


Här är min triss:


Min mamma önskade sej länge en Japansk blodlönn, och ville ha den på tomten i sommarstugan, i Roslagen.
Men, vartefter åren gick, och mamma började fundera på att sälja stugan, så mattades tankarna på lönnen av.
Jag sa några gånger att jag ville ge henne en. Men, hon sa alltid ifrån då.


Så, i våras, då jag gjorde iordning min blomsterrabatt till minne av min mamma, som förlorade kampen emot hudcancern 9 januari 2014 (på min 50-årsdag), så köpte jag en Japansk blodlönn och planterade den där.

Och, här är den!
Avlövad, förståss, eftersom det nu är vinter.   

 

För några år sedan fick vi en liten gran som min mamma grävt upp på tomten i sommarstugan, och ville att vi skulle ha här hemma.
Den var då ca 20 cm hög.
Så här stor och fin är den nu.
Och, julen 2014 fick den bli Julgran. (och vi har inte haft "julgransplundring än... "Julen varar fram till Påska", right?)

 

Jag Älskar den här eken!
Den är gården hjärta.
Tänk om den ändå kunde tala... Vad massa historia om vad som hänt här på gården vi kunde få då.

(Gustav Wasa har ägt den här gården (som så många andra, förståss).
Heliga Birgitta sägs vara född här - eller på granngår'n.)

 

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Skapa flashcards