A Life to Live

Alla inlägg den 31 januari 2015

Av Livsturisten - 31 januari 2015 22:35

Men, jag borde nog vara lite mera rädd om mej själv.


Jag är fostrad med orden "känn inte efter så mycket", "tyck inte synd om dej själv", "det finns dom som har det värre" och "varje minut utan jobb är en minut utan inkomster"... för att bara nämna några.

Och, bortsett ifrån det "märkliga" att jag GILLAR mitt jobb... så känner jag också (även det sedan djupt rotad från ung ålder) att om jag inte syns så finns jag inte ...typ...

Jag vill inte svika!

Jag är långt ifrån den som sviker!

Jag har alltid låtit alla andra gå före mej själv... och, det är inte för att jag tvingats till det - i grunden - utan för att jag prioriterat mej själv lägst och sist.


Igår hände något som inte hänt på väldigt, väldigt länge...

Jag avbröt mitt i jobbet, och gick hem. För, att jag inte mådde bra.

Och, idag har jag inte varit utanför dörren... förrän ikväll, då gården var tom på folk, och jag tog Elvis på en "sväng om" och gav honom medicinen.

Men, det var nästan så det blev för mycket.


Igår gick jag ut och mockade 5 boxar. Då jag var på 6:e boxen så kände jag att jag inte klarade av att göra klart, utan drog ut kärran för att tömma den i containern.

Men, dom som tömmer i den, utöver jag, orkar inte gå ända in och upp på skiten, utan tömmer framför... och därför var det omöjligt att komma in med en kärra till igår.

Så, jag släpade den upp till övre stallet, för att tömma den i containern där uppe. Orkade inte dra den uppför rampen, utan ställde den nedanför, och gick hem.


På väg hem ringde jag sambon o berättade att jag ställt kärran där, så han tömde den åt mej innan han kom hem.


Sambon skulle till OT center och hämta sina inlägg till skorna. Så jag följde mej i bilen. Satt utanför på parkeringen (i bilen) och läste i boken "Kaffe med rån", medan han var där inne.


Lyckades äta lite igår... Stekt torsk, ris och fisksås. Och, magen verkade inte protestera mer än redan förekommande.


Under dan idag har jag, som sagt, hållit mej inne. Magen har varit snäll så länge jag inte rört mej för mycket. Orkade diska lite, i omgångar, och vilade emellan.


Det är tur att min sambo kan hoppa in och hjälpa mej med jobbet, då jag inte står på benen!   


Jag har druckit en hel del vatten de senaste dagarna. Och, det gillar säkert magen.

Resten av kroppen säger troligen att jag måste dricka många flera liter... om det inte handlar om dropp snart... för jag är uttorkad. (det syns ju i den slappa huden, som inte slätar ut sej, som den ska)

Ska nog ta en resorb... kanske....


Ikväll har jag ätit lite stekt bacon och makaroner till middag.

Till frukost 2 rostade ostsmörgåsar o te. Till lunch 2 gorbypiroger.


Magen är inte bra.

Men den känns bättre.


Arbetsskygg är jag inte!

Jag bromsar ju knappt ens då kroppen säger ifrån.

Men, jag gillar inte att bli utnyttjad!

Så... trots att det gör mej sjuk att ta itu med, så måste jag sätta ner foten.

Tråkigt nog... Det är alltid tråkigt att inse då folk inte är det de fått mej att tro att de var.


Januari månad är slut om ca 1 timme.

Sen... har jag en häst till att ta hand om veckans 7 dagar. Det ser jag fram emot!   


Och, jag måste lära mej vad jag kan äta! (så inte magen blir ledsen)

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Skapa flashcards