A Life to Live

Alla inlägg den 21 oktober 2014

Av Livsturisten - 21 oktober 2014 14:39

...och inte snöade in på bara EN liten bit var...


För en tid sedan togs blodprover på mej, som görs 1 gång per år för att kolla upp min Crohn.

Det upptäcktes att nåt med några proteiner var högt, och då pratade syster A med mej om hur bra det vore om jag började med den där nya medicinen. En medicin som är immunförsvarssänkande, och alltså skulle hjälpa till så att jag slapp få inflammation i tarmen varje gång som virus eller något annat jobbigt (typ stress, sorg osv) kom min väg.


Nu blev jag sjukare av den nya medicinen, och den togs bort.


Men.... nu har jag snubblat över en artikel där det står något annat om höga proteinvärden...

Har dom på gastro missat att jag är utbränd???

Och, i den här artikeln finns att läsa hur viktigt det faktiskt är att man, då man är utmattad, inte ska behöva fortsätta att kämpa ihjäl sej.


Det hade inte gjort nåt om dom på gastro brydde sej om hela min blid då blodprovssvaren kom in.

Av Livsturisten - 21 oktober 2014 11:12

Koftan blev lite "bråkig" då det var lite för många alternativ i beskrivningen för mej just nu... så, jag gick emellan med ett par sockor, för att andas och ta nya tag med koftan sen.

 

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Ovido - Quiz & Flashcards