A Life to Live

Alla inlägg den 15 oktober 2014

Av Livsturisten - 15 oktober 2014 21:20

Denna hund skall vara livlig, uppskatta aktivitet och ha ett balanserat temperament.

Rasen skall vara uppmärksam och lättlärd, mycket social och trogen.

Den är vänlig och lågmäld, aldrig rädd eller oprovocerat aggressiv.

Hunden skall vara en gladlynt, lättlärd och sportig hund med förutsättningar för all-round-utbildning. Rasens högt utvecklade sociala kompetens ger den en märkbar förutsättning att anpassa sig till all sorts händelser och situationer.

 

Låter detta som en hund som Du skulle bli rädd om du mötte?
Skulle du bli rädd om du hörde den skälla?


Alla hundar stammar utsprungligen ifrån Vargen... sägs det... Men, även Vargen stammar någonstans ifrån.


Skulle Du bli rädd om du mötte denna:

"Hunden skall alltid vara uppmärksam, livlig och mycket tillgiven 

sin ägare. Den skall vara mycket läraktig och lätt att fostra. Dess
vaksamma kynne och brist på jaktlust gör den till en idealisk
vakthund. Rasen är varken ängslig eller aggressiv. Typiskt för rasen
är en päls som står emot väder och vind, robust kroppsbyggnad
och lång livslängd."

Av Livsturisten - 15 oktober 2014 01:22

Jag vaknade vid 9-tiden på tisdagsmorgonen, och kände mej "konstig". Hade drömt en hel del jobbigt under natten, och kände då jag gick upp att det ömmade i bröstkorgen.

Tänkte att jag kanske legat tokigt i sängen, och att det väl skulle gå över under dan.
Men, det gick inte över.
Det satt i under hela dagen, medan jag mockade 9 boxar... åt lunch... och sedan tog in ca 20 hästar (med stor hjälp av sambon).


Nu... natten mot onsdagen... sitter jag och stickar på en barnkofta... och "stickningarna" i bröstkorgen gör sej påminda ännu ibland. Och, det ömmar på baksidan av högra armhålan, mot ryggen till.


Fortsätter detta så får jag försöka ta mej till akuten imorgon och kolla upp hjärtat.


Skulle åkt till Danderyds sjukhus på onsdagen för att infinna mej på röntgen (nuklear, vad det nu är?) för att mäta bentäthet... men, eftersom sambon inte kunde få ledigt från utsläppet av hästarna, och jag skulle vara där 8:30, så fick jag ringa återbud... och bad då om en ny, bättre, tid.

Dom vill väl kolla om all kortison som jag tvingas äta för att hålla magen har gjort "åverkan" i kroppen för övrigt. Så, det är ju rätt viktigt att jag får detta kollat.


Hade kunnat köra dit själv... om det nu inte varit så att jag fortfarande är skadad efter MR-kamera-erfarenheten på Danderyds sjukhus (röntgen) i november 2013..

Jag kan inte ens sitta bredvid i bilen då en lastbil, buss eller långtradare är bredvid... Så, jag vågar inte utsätta mej för att köra... och få panik i trafiken...

Ska nu lägga mej och titta på TV... och hoppas att det går över, och att jag får sova gott inatt.

Och, jag önskar även Dej en god natt (eller dag - beroende av när du läser detta).

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Ovido - Quiz & Flashcards