A Life to Live

Alla inlägg den 5 oktober 2014

Av Livsturisten - 5 oktober 2014 23:00

Den här veckan är temat för fototriss Rosa, då det är Oktober och vi alltså tänker på Rosa bandet.

Idag var jag på födelsedagskalas. Dotterdottern fyller 4 år.

Och, utan att veta temat för veckans fototriss så knäppte jag en hel del Rosa bilder, då födelsedagsbarnet var klädd i en fantastiskt fin rosa klänning.


Så, här kommer nu min triss:

     

Av Livsturisten - 5 oktober 2014 10:11

Satt med frukosten igår, då telefonen ringde. Häst på motorvägen! Kunde vi ta hand om detta?
Men, självklart! Vi rycker alltid ut då hästar behöver hjälp!


Så, vi stoppade undan frukosten, greppade några grimmor, och gick över till andra sidan om motorvägen, där en av våra hagar är... som lånas av en på en gård intill.


Då vi kom fam till hagen så var flocken helt lugn. Konstigt, om en häst tagit sej ut. Då borde övriga flocken reagera mer än så här.

 


Fick titta noga en lång stund innan vi hittade hästen. Ett föl, som kommit ut på andra sidan om ett staket som var allt annat än helt. Ingen el, minst 2 stolpar av. Tråden hängde... och på ett ställe låg den på marken.

   

Då jag gick emot hästen så sprang den in i hagen igen, och gick till övriga flocken. "Jag har inte gjort nåt!", typ.

   

Träffade en tjej som kom från stallet som lånar hagen. Hon hade också blivit ditringd.

Vi visade henne hur staketet var trasigt utmed hela kortsidan (mot motorvägen) och tipsade henne om vad som skulle kunna laga.


Efter att vi småpratat en stund så gick vi åter till vårt.


Och, fölungen hade då gått och lagt sej.

 

Lyckligtvis ingen häst PÅ motorvägen den här gången. Men, det känns olustigt att ha en hästhage så nära motorvägen. Eller en motorväg så nära en hästhage.
Det vore inte fel om dom dragit viltstängslet en bit till, så vi hade en barriär OM hästar kommer ut där.

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Ovido - Quiz & Flashcards