A Life to Live

Alla inlägg den 6 september 2014

Av Livsturisten - 6 september 2014 21:08

Imorse vaknade jag och hade ONT i magen. Det spände och sprängde, och kändes som det gjorde då det var stopp i tarmen, innan jag gick tillbaka upp på 3 tabletter av kortisonet.

Men, eftersom jag inte brukar ha det så här på full dos kortison, så undrade jag massor (och undrar än) om det möjligen är en biverkning från nya medicinen... som jag f.ö blev tillsagd, igår, att ta 2 tabletter av nu.


Under dagen blev magen värre och värre.

Och, idag skulle vi ju påbörja tvätt och målning av boxen där Fursti & Kurt bor.


Efter att jag mockat mina för dagen 6 boxar så gick vi hem och åt frukost.

(jo jag var ute redan vid 7:30... och missade precis dom som lastade hästarna och åkte iväg på kurs över helgen)


Efter frukosten gick sambon ut och började tvätta box.

Jag kom efter då jag ätit klart min frukost.


Det flöt på bättre än förväntat, trots att jag var tvungen att sätta mej och vila ibland.

Ett tag satt jag och sprutade vatten med högtryckstvätten, medan sambon skurade med såpa.


Då vi tvättat klart gick vi hem och åt lunch.

Efter lunch var det torrt nog i boxen för att vi skulle kunna måla.


Och, målade gjorde vi idag... innan det var dags för insläpp av hästarna.


Och, jisses vad FINT det blev!!!

   

Inatt får Kurt sova i en annan box, medan Fursti är på kursen.
Så, kan dom flytta in ihop imorgon.

Färgen behöver ju torka helt!

Av Livsturisten - 6 september 2014 10:32

I höstas/vintras fick jag en hel del beställningar på raggsockor, som jag stickade. Och, jag trivdes så mycket att jag producerade flera par i veckan, och önskade nästan att vintern skulle bli lång (vårälskare som jag ju annars är).


Sen tog mammas död (på min födelsedag) "lite" knäcken på mej, och jag tappade taget fullständigt om raggsockor och en hel del annat, varpå sista beställningen blev liggande här.

Under sommaren har jag tänkt ta tag i dessa sockor. Men, det har varit alldeles för varmt för att ens hålla i ett par yllesockor.


Men, nu har jag kommit igång igen... även fast stickorna inte går varma lika intensivt nu som förra hösten. Och, jag har en dotter som sporrar, peppar och inspirerar. Och, som jag i min tur också sporrar, peppar och inspirerar. Vi gillar verkligen då vi delar med oss av erfarenheter och kunskaper.
Där har vi verkligen levande exempel på då delad glädje är dubbel glädje!


Och, både hon och jag har nu blivit väldigt poppis att följa.
Våra alster följs med stort intresse från flera håll. Och, det är bara roligt, och ännu mera inspirerande.
Även då det - tyvärr - också dykt upp lite illvilja, avundssjuka mm från en och annan stalker.
Det är ju dessvärre sånt som liksom följer med då man blir kändis eller populär, och det finns de som inte tål detta.

Men, men... smyckena jag började med i samband med dotterns bröllop på svärmors födelsedag - 20 maj 2014 - då hon på sin bröllopsdag fick mitt första... blir sakta flera. Och, jag har massor av idéer och designer som ligger och väntar på att få bli till. Så spännande!


Och, även flera andra alster kommer snart att få se dagens ljus.
En ledtråd... Det blir hästmotiv!


Det enda jag har att "klaga" över i allt detta är: Tiden räcker inte till för allt som jag vill göra!


Och, nu har strax dotterdotterns ena fot en socka, med.

 

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Skapa flashcards