A Life to Live

Alla inlägg under augusti 2014

Av Livsturisten - 25 augusti 2014 10:43

Att prinsessan Estelle börjar på förskolan,,, det kan jag förstå att det finns nyhetsvärde och så i.
Men, vad hon har i sin ryggsäck??? Är det viktigt att gå igenom och redovisa det?

Av Livsturisten - 25 augusti 2014 01:04

Idag var det dags för 2 saker som vi skulle vara med om... men, tyvärr blev det bara 1 av dom, då annat kom emellan.

Idag storstädade vi i stallet. Skurade boxarna och målade dessa, då det torkat.

         

Hästarna gå ute inatt, då färgen torkar.


Den andra saken var att åka och fira ett av barnbarnen, som fyllde 10 år.

Vi blev så besvikna då vi inte kom iväg.

Så, nu får vi ta firandet i efterskott snarast möjligt!

Av Livsturisten - 22 augusti 2014 02:47

Jag har i hela mitt liv haft så oerhört svårt för att acceptera och hantera då andra människor behandlas illa och/eller orättvist.
Och, trots att jag i hela mitt liv matats med att jag inte förtjänar att behandlas väl, ingå i något trevligt och tryggt osv... så har jag också alltid haft jättesvårt för att acceptera mitt öde.


Hur hanterar man att aldrig få en ärlig chans?
Hur gör man för att slippa hatas för sin blotta existens?


Vem kommer nånsin bli först att berätta vad jag gör för att förtjäna detta?
Kommer jag nånsin få en chans?


  

Jo, jag vet att detta inte är skrivet i klartext.
Men, det är för svårt och smärtsamt. Dessutom är jag inte den som gärna "hänger ut" folk, osv.

Kanske står det snart mer i ett låst inlägg i nån av mina andra bloggar...


Jag önskar Dej en God natts sömn, och en bra dag!   

Av Livsturisten - 20 augusti 2014 23:46

Igår åkte jag, sambon och min lillasyster till sommarstugan, för att träffa den 3:e mäklaren.


Vi åkte hemifrån i god tid, så vi skulle få lite gjort där innan mäklaren kom. Och, en hel del blev också gjort.

Vi hade bl.a redan sedan länge beslutat att vi skulle tvätta balkarna på verandan, då vi inte vill att smutsen som skogen och naturen givit de vita balkarna under årens lopp ska avskräcka spekulanter och blivande efterträdare till detta underbara guldkorn i skogen vid havet.

Så, vi satte igång genast efter att vi fått lite fika i oss.


Tog några foton innan, och sedan ett par även efteråt.

       

Medan vi jobbade med balkarna kom vår storasyster förbi. Och, även hon högg in på ett par balkar.
Så, tillsammans fixade vi 3 att det nu ser så mycket trevligare ut - det första intrycket man får.

     

Jag har väldigt svårt för att förlika mej med att vi måste sälja sommarstugan som mina föräldrar och mina morföräldrar byggt med sina egna händer, och som funnits i vår ägo sedan jag var 5 år.

Mamma älskade att tillbringa somrarna där.


Här har mamma vävt många dukar, trasmattor osv genom åren.

 
De sista åren hade hon sällskap av en god väninna, som också kom och vävde tillsammans med henne.
(Den väninnan kom till begravningen, och verkligen talade till mamma vid kistan - vilket rörde mej djupt.)

Här har mina rosor vuxit - och mamma har vårdat dom - sedan mormor och mamma hjälpte mej att plantera dom nån gång i mitten av 90-talet.

   

Då mäklaren sedan kom hade storasyster redan åkt, då hon hade en tid att passa.

Den här mäklaren var klart bäst av de 3 vi nu haft ute.

Han hade samma filosofi och syn på det här med marknadsföring som jag har.

Och, dessutom kostade hans hjälp avsevärt mindre än de taxor de andra hade.


Så, nu har vi bestämt oss för vem som ska få hjälpa oss med detta.

Och, nu rullar allt igång rätt snabbt.


Vi fick en lååång och trevlig dag i sommarstugan.
Gucci var med... så han skulle bli lite trött, och inte hålla igång mej sen, hela natten, som han annars brukar göra.
 

Och, då vi kom hem.... tog vi in hästarna... kvällsfodrade dom... och lagade sedan mat till oss.
Efter att vi ätit fläskkarré, jasminris och bearnesesås... så skjutsade vi hem lillasyster.


Väl hemma sedan dök vi genast i säng... en stund efter midnatt.


Och, idag har jag varit seg.... Det tog på mina krafter igår.
Det får jag känna av idag.


Imorgon ska jag ringa mäklaren och ge honom klartecken att vi kan börja!

 

Av Livsturisten - 19 augusti 2014 07:30

Magen mår lite bättre.
Jag känner mej lite starkare.
Så, efter att jag kom hem ifrån blodprovstagningen igår så ringde jag upp mäklaren och tecknade ny tid för mötet vid sommarstugan.

Så... idag är det dags att träffa mäklare nr. 3 i sommarstugan.
Och, nu påbörjas alltså försäljningen av den sommarstuga som varit en del av mitt barndomshem sedan jag var 5 år.
Det känns tungt, då jag helst hade velat behålla stället.
Men, jag har inte den ekonomiska möjligheten.


Bilder och lite videoblogg kommer nog ut under dagen.   

Av Livsturisten - 17 augusti 2014 16:19

Och, jag kommer att använda min "Äventyrsblogg" för att berätta om hur det går!   


Jag har anmält mej till en grundkurs i släktforskning på distans.

Kursstart 1 september. Och, jag vill ju börja NU!!!

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Skapa flashcards