A Life to Live

Alla inlägg den 3 juni 2014

Av Livsturisten - 3 juni 2014 23:05

Idag vaknade jag och mådde inte värst bra.

Jag kände mej som om jag vore "bakis". Smått illamående, konstig känsla i hela kroppen, diffus småvärk lite varstans i kroppen, en känsla av "mjölksyra" i benen då jag förflyttade mej...


Gick ut strax efter 8:30 för att mocka, byta hage på Vilja, släppa ut Disa och Sögn samt städa efter hovslagaren.

Halvvägs igenom... tog jag en paus, då hovslagaren inte var klar med Sögn än, och gick hem och åt frukost.


Jag antog att mitt mående berodde på att jag trappar ner kortisonet, och nu är nere på 1 tablett om dagen. Därför tog jag idag 2 tabletter igen.

(Första gången som jag trappade ner kortisonet fick jag svåra biverkningar då jag var nere på 1 tablett, och fick gå upp igen, och trappa ner långsammare...)


Efter frukosten gick jag ut igen, och släppte ut Sögn på gräset, mockade klart de 3 boxarna, flyttade tillbaka Sögn till sjukhagen och gick sedan hem och hämtade Rabalder.

 

Jag orkade inte gå i skogen idag, så vi gick bara ner till en av de tomma hagarna, där vi tränade lite inkallning en stund.

 
Rabalder, som oftast far som en "skottspole", hade lite problem att ta sej fram i en hage full av tistlar. Stackarn.   ...så det kan bli...


Vi passerades av en som städade i hagarna med...

 
...och, idag har min egen kastanj blivit så här stor!!!   
 

Då jag inte orkade mera gick vi hem.

Fann ett mail i lådan och fick diskutera med lillasyster om hur vi ska göra med folk som inte förstår då man ställer en enkel fråga. Vi har väntat på svar nu hur länge som helst, och det ser inte ut som att vi kommer att få något. Vi får nog upptäcka sen, bara. Och, nu hoppas att det inte blir fel.


Då det var dags för insläppet av hästarna så började det regna.

Då vi sen gick hem för att äta så var det uppehåll.

Vid kvällsfodringen hällde regnet ner.


Vi behöver få lite regn så att växterna får vatten.

Och, ridbanan - som tydligen kräver närmast konstant bevattning. (hur länge håller pumpen och brunnen för det?)

Imorse såg jag att något vattnat bara en växt i min blomsterrabatt.

 

Men, nu får alla fröer en chans att gro.


Imorgon får det gärna bli soligt igen, så jag kan sitta ute och handarbeta.


Jag hoppas att Du mår bra!

...och det gäller speciellt Elisabeth, som ännu är kvar på sjukhuset... *KRYA-PÅ-DEJ-NU-önskningar*!!!

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Skapa flashcards