A Life to Live

Alla inlägg under april 2014

Av Livsturisten - 23 april 2014 23:48

Idag la jag in nytt spån till Alma. Och, som vanligt såg hon ut så här, till kvällen.

Nytt spån är härligt att ligga i!

Av Livsturisten - 22 april 2014 23:45

Idag har det varit fantastiskt fint väder.

Sambon väckte mej tidigt - typ vid 7:30 - men, jag somnade om, och vaknade igen ca 1 timme senare.

Direkt efter frukost åkte vi till lillasyster för att hämta bil som inte längre ska stå kvar på p-platsen där.

Syrran skulle på banken och betala räkningar, så vi träffades där, och åkte sedan hem till henne.

Tog 2 bilar hem... och syrran åkte med som sällskap till mej, vilket var bra. För, jag är så ovan att köra bil ensam, och var ytterst nära att få panikattack vid minst 3 tillfällen under den ca halvtimmen som resan tog. Det hade blivit så mycket jobbigare om jag varit ensam i bilen.


Syrran höll sedan sällskap medan jag mockade mina, för dagen, 11 boxar. Och, sen åt vi lunch (vid 14:30-tiden).

Medan vi satt och åt kom sambon och frågade om vi ville ha mera jobb - vilket vi mer än gärna ville. Så, efter vi ätit klart följde ca 1½ timme hagmock, då vi mockade helt rent i en hage.


Efter att vi sedan tagit in alla hästar fråna hagarna gick vi hem och åt middag.
Och, sedan skjutsade vi hem syrran.


Är vädret lika underbart fint imorgon så gör vi en repris på den här dan!


Nu ska jag soooova!

*tröött*


Jag hoppas Du mår toppen!

 

Av Livsturisten - 21 april 2014 23:37

Han har bara gått å valpkurs. Och, jag har försökt träna med honom, men inte lyckats något vidare.

Jag vågar inte släppa lös honom, för jag känner att jag inte riktigt litar på att han kommer om jag ropar på honom.

Och, jag kan inte gå kurser med honom, av olika skäl, fast jag så jättegärna skulle vilja testa både rallylydnad, agiliy och annat kul.

Känner mej faktiskt stundtals misslyckad. Och, tycker det är tråkigt att stå utanför och titta in, då andra gör det jag så gärna skulle vilja göra.

Men, för att träna rally, agility osv krävs att man kan ha hunden lös, har jag fått höra.

Och, jag vågar ju inte släppa lös honom. Dels därför att han inte lyssnar tillräckligt bra på mej. Men, också för att han inte har nån som helst respekt för hästarna... och gärna springer ut i hästhagar, hoppar på hästars ben osv.


Men... häromdan tog Linus' matte (som tränar rally och lite annat med Linus) Gucci och gjorde ett par övningar... från ingenstans begärde hon av Gucci att han skulle göra det hon bad honom om.
Och, han GJORDE DET!!!

Han är så DUKTIG!!!

(men med mej hade han inte gjort det)

Av Livsturisten - 20 april 2014 23:30

Veckans fototriss-tema är Vass.
Och, här kommer min triss:

Våran lilla gran, som vi tog hem som litet, litet skott från sommarstugan för några år sedan, har verkligen utvecklats till en riktig snygging. Och, den e vass att krama!   

 

Det här var en ordentligt vass passage, innan sambon klippte grenarna.
Vi har ett par rivmärken efter att vi gått igenom här, för att fodra hästarna på gården en bit hemifrån.

 

Den här taggbusken är verkligen så vass!

 

Av Livsturisten - 18 april 2014 23:08

Medan Vilja & Alma's matte (och husse) är på semester långt borta i en helt annan världsdel, med en helt annan typ av djur omkring sej (typ Elefanter, Lejon och Hyenor) så tar jag hand om tjejerna.

Ja, dom sköter sej ju själva rätt bra. Men, jag ser till att dom får mockat, rent vatten, mat och tillsyn. Och, en hel del gos och pussar, förståss.


Vilja gick 2 pass på kursen på Skärtorsdagen. Och, hon verkade trivas riktigt bra.

Alma har fått manikyr o pedikyr, och går i hagen och äter av allt det gröna som kommer upp nu.

 

   

Av Livsturisten - 17 april 2014 23:03

Jag är fortfarande inte bra ifrån influensan. Luftrören är ännu angripna. Och, jag kan inte dra några djupare andetag. Det tar emot, och det gör så under smärta.


Inatt sov jag väldigt ytligt. Det gjorde ont inne i vänstra halvan av överkroppen.

Det gjorde ont då jag låg på den sidan. Och, det gjorde ont att andas.


Så, redan vid 7-tiden imorse hade jag bestämt att jag antingen skulle be instruktören rida Óskadís, eller helt enkelt avstå helt (och ändå, naturligtvis, betala för min plats).

Men, jag behövde inte be instruktören (som f.ö är den jag har att tacka för att Óskadís finns i Sverige, och för att hon är så väl inriden). För, Óskadís' dotter, Dísas, matte erbjöd sej att ta min plats på Óskadís' rygg.


Toppen!!!

Då fick Óskadís gå lektionen.

Jag behövde inte överanstränga mej genom att rida ett lektionspass.

Jag kunde se det hela utifrån, vilket också är nog så nyttigt.


Tack, tack, Snälla... Dísas matte... för stor hjälp idag!   


Här följer lite bilder från dagens lektion:

             

Av Livsturisten - 16 april 2014 08:06

Jag hoppas verkligen att jag har fel... men...


Ända sedan igår kväll har jag ONT under vänstra armen, hela vänstra sidan och baktill i ryggen. Och, då jag hostar så smakar det VAR i hela halsen, typ.... och "rosslet" är ännu långt ner i lyftrören.


Idag är jag vaken tidigt, för att hinna med att mocka mina, för dagen, 9 boxar. Och, sedan ska jag, sambon och lillasyster åka på utflykt.
Vi ska träffa mäklaren som ska värdera mammas sommarstuga, inför försäljningen.


Och, imorgon ska jag rida kurs... Vill vara frisk NU!
Vill INTE ha lunginflammation!!!

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Ovido - Quiz & Flashcards