A Life to Live

Alla inlägg den 30 april 2014

Av Livsturisten - 30 april 2014 17:04

I adis abeba i Etiopien... har dom inga trafikljus... och både bilister och gångtrafikanter lever nog på hoppet om att överleva i de stora korsningarna.

Skickligt att ingen krockade eller blev påkörd... under den här videon... i alla fall.

Av Livsturisten - 30 april 2014 16:19

Minns inte nu när jag fick första symtomen på förkylningen. Det var säkert nån månad sedan nu.

Ett tag hade jag jättesvårt att andas, för allt slem i luftrören.

I ca 2 veckor nu har jag haft ont i vänstra sidan av överkroppen. Först i armhålan och nedanför, på både fram- och baksidan.

Från ca i förrgår sitter värken "bara" nedtill, typ innanför revbenen. Och, det har rätt länge nu gjort ont att ligga och sova på den sidan.

Men, idag är det sämre.

Under hela förkylningsperioden har jag känt mej småfebrig till o från.


Jag hostar inte längre.

Men, jag är hes... sedan ca 2 veckor tillbaka. Väldigt ansträngt och jobbigt att prata, både i rösten och i luftrören i övrigt.

Och, så har nu värken i vänstra sidan, typ "innanför revbenen" blivit kraftigare.


Jag har förstått - genom de många besöken vi gjort på akuten med sambon - senare tiden, att akuten inte är så stor idé att åka till.

Och, nån husläkare har jag inte.

Får hoppas att vårdcentralen har öppet imorgon, och att dom anser att jag är viktig (sambon uppmanades ju att "avvakta ett par dagar"... och skickades sedan till hjärtkoll, då han sökte igen efter att han talat med sin privata sjuksköterska på danderyd (som han fått tack vare alla hans besök på akuten).


Det börjar nämligen kännas rätt svårt att leva med detta.

Och, då min farfar dog i lunginflammation... och då jag genom min mammas bortgång fick tillbaka min rädsla för sjukvården... så känns det rätt hopplöst.


Jag har tänkt att det bara är muskulärt... och värken under armen (i armhålan) har ju försvunnit. Men, den värken som finns kvar tilltar ju och blir värre. Och, det är ju inte bra.


Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Ovido - Quiz & Flashcards