A Life to Live

Alla inlägg den 26 april 2014

Av Livsturisten - 26 april 2014 23:28

Vi åkte för att hämta hö.

Detta fanns på en en gård i Vallentuna.

En gård som jag kände väldigt starkt för redan innan jag kom fram.

Huvudbyggnaden tilltalade mej genast:

 

Liksom kullen där det stod en sten - som såg ut som en minnessten.


Stenladan som inrymde det hö som vi var där för att hämta (köpa) av var mycket vacker. Och, jag kände särskilt för den.
Så, jag både fotade och filmade.

 


På vägen hem sen stannade vi till vid en info-tavla rätt nära kullen. Och, på den kunde vi läsa oss till bl.a att stenen rests till minne av Gustav Vasa, som antas ha fötts där.

Det kom ett par, och deras 2 bulldoggar, förbi... och dom berättade att på kullen har det för många hundra år sedan stått ett slott.

Nu är det endast ruiner kvar.

Och, dom berättade att stenarna från slottet har använts till att bygga stenladan där vi hämtat vårt hö.

   

Mycket intressant!


Nästa gång vi åker för att köpa hö där så hoppas jag att vi kan ta en stund och gå för att titta på kullen, med.

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Ovido - Quiz & Flashcards