A Life to Live

Alla inlägg den 28 mars 2014

Av Livsturisten - 28 mars 2014 20:49

Jag älskar Melissa McCarthy! Hon var med i Gilmore Girls, Mike & Molly och kommer snart i filmen Tammy.

Hon har varit med i minst 1 film med, som jag nu inte minns namnet på.
Hon är så rolig!!!

2 juli har den premiär i USA.

Ser fram emot den!

Av Livsturisten - 28 mars 2014 11:15

 
Jag har varit fadder hos ActionAid under flera år, trots att min egen ekonomi är allt annat än god. Jag har känt att det ju ändå gör nytta då jag avvarar de pengar - till fadderskapet - som jag egentligen skulle lagt på oss själva här hemma.
Lite kluven har jag känt mej ang. detta under en tid.

Blev i förra veckan uppringd av en kille som ringde från ActionAid. Han pratade extremt dålig svenska. Jag fick verkligen anstränga mej för att förstå vad han pratade om, då många an orden inte var begripliga alls.

Han ville att jag skulle skänka mera pengar, och han berättade (tror jag) om vad det handlade om. Vart pengarna skulle gå.
Men, jag kände mej inte det minsta motiverad att skänka mera, då killen inte ens kunde prata begriplig svenska.
Jag bad därför om att få fundera på detta och återkomma. Jag tänkte själv kolla upp vad kampanjen handlade om och om det var något jag ville/kunde gå med i.

Killen ville inte detta.
Han började att argumentera... fortfarande på samma dåliga svenska. Och, i det läget ville jag bara bli av med honom.
Jag berättade att jag själv har väldigt dålig ekonomi, och att jag måste tänka.

Då skulle han sätta igång att "deala" med mej. Hörde något om "bara 50:-/månad" och förstod inte resten...

Jag avbröt honom och sa till honom igen att jag behöver få tänka.
Då lät han glad och pratade plötsligt lite mera begriplig svenska då han sa att han skulle ringa igen "i nästa vecka".

Jag gick sedan in på actionaids hemsida och såg ingenting där som kändes igen ifrån det samtal jag fått.
Kollade upp telefonnumret, och såg på "vemringde.se" att detta nummer tidigare förekommit i liknande ärenden.

Accepterar inte actionaid att givare och faddrar själva har mat för dagen?

Nä, detta tog musten ur mej.
Och, det känns som att Sos barnbyar (där jag också är fadder blir ensamma om mej... om detta verkligen är vad ActionAid håller på med.

Är det för mycket begärt att den som ringer och är påstridig om att få mina pengar åtminstone kan prata begriplig svenska?
 
 

Av Livsturisten - 28 mars 2014 00:49

Självklart släpptes första trailern samma dag som dom är på Cinema Con i Las Vegas.

Och, vilken klippa är inte Richard...?
Åker från filmningen i Leeds (England) för att vara med och marknadsföra Into the Storm på Cinama Con i Las Vegas (Nevada, Usa) över helgen.


Man känner ju nästan av hans Jetlag ända hit!   

         

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Skapa flashcards