A Life to Live

Alla inlägg den 7 februari 2014

Av Livsturisten - 7 februari 2014 12:22




Igår hade vi begravningsgudstjänsten för min älskade mamma, som pga fel medicin dog i förtid.
(Det är inte mina känslor som talar helt. Sjukhuset / läkaren har LexMaria-anmält sej själva och medicinen - och det gjordes för månader sedan, då dom upptäckte skadan som gjorts)


Efter en fin och ljus begravningsgudstjänst i kapellet så samlades vi alla - inkl. prästen, som vi bjudit in - till minnesstund i mammas anda, med fika, bulle och kaka.

Och, efter det åkte några av oss till familjegraven, och placerade de blommor som stått på golvet i kapellet. Dom kastas ändå bara annars. Och, vi ville hellre att mammas föräldrar och hennes farföräldrar skulle ha dom där.
Vi tände 4 ljus också. Från oss 4 syskon.

     

Efter detta åkte jag, sambon och min lillasyster till mellanbonusdottern (alla 3 bonusbarnen var med vid begravningen + graven) på middag.


Och, efter det (och efter att vi skjutsat min syster hem) så åkte vi hem och hakade på trailer och tuffade sen mot Uppsala och Ultuna.
Med dit hade vi - i följebil bakom - hästägare + stöd.

På Ultuna hämtade vi Manadis (som vi körde dit för några kvällar sedan).

Hon är inte bra. Dom vet inte ens vad det är.

Men, hon ska ha boxvila hemma i ett par veckor nu.


Och, efter en orolig natt, fylld av konstiga drömmar,,, så ska vi nu åka och hämta en häst.

En resa p ca 4½ tim T&R.

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Ovido - Quiz & Flashcards