A Life to Live

Direktlänk till inlägg 26 januari 2014

Man kan nästan tro att vi är Danderydsbor... :P

Av Livsturisten - 26 januari 2014 01:50

Och, Danderydsbor... det är ju bara såna där fisrika människor som tror sej vara förmer än andra... har jag fattat det som, genom folks fördomar...   

Men, vi är ju inte fisrika... och vi döms oftare till motsatsen.


Hur som... efter att alla hästar tagits in på lördagen så åkte vi till Danderyds sjukhus, för att sambon behövde få hjälp på akuten. Den här gången pga den värk han haft i höften sedan ca 1 vecka tillbaka, som under senaste veckan tilltagit mer och mer.


Det blev en lång väntan i ett varmt rum, där jag satt och mådde jättedåligt pga att en äldre dam som låg i ett "bås" en bit bort ropade på hjälp med ynklig och tunn röst... och det hela påminde mej så påtagligt om hur min mamma mådde sista dagarna, på Sös. (jag har fortfarande inte accepterat och godtagit hur illa jag tycker om Sös efter den erfarenheten - det är helt sjukt hur dom behandlade min mamma)

Efter ca 2 timmars väntan (och då jag nästan virkat en hel mössa) så kom den jättetrevliga kvinnliga läkaren och tittade, klämde och lyssnade på sambon.

Hon såg till att en lika trevlig sköterska kom och tog blodprov. Sen fick vi förflytta oss till röntgen.

På röntgen tog det bara några få minuter innan det var sambons tur.

Tillbaka på akuten satt vi en stund i väntrummet och tittade på TV, tills läkaren kom och bad sambon komma (jag satt kvar och virkade). Efter vad sambon sa sen så fanns ingen infektion. Och heller ingen fraktur. Så, gåtan är ännu olöst.

Han fick recept på citodon (eller vad det heter). Och, kvarstår problemer ska han återkomma till akuten, och då magnetröntgas han. (magnetröntgen är stängd på kvällen/natten.)


Vi hoppas nu att läkaren har gissat rätt om att det är muskulärt.

 
 
JaneJane Melander

JaneJane Melander

26 januari 2014 19:14

Hej! Är Sös erat närmaste akutsjukhus? Det måste väl finnas något närmare? Är din mamma död? Hon levde väl på julafton? Vad dog hon i? Hur gammal var hon? Sös-akuten är alltid tråkig! Man får vänta så länge och folk skriker högre och högre! (Över varandra)

En stor styrkekram!

http://Kattägare.blogg.se

Livsturisten

28 januari 2014 22:55

Vi hör till Danderyd. Och, det är också till Danderyds sjukhus som vi åkte senast.
Det har blivit så många besök på DS senaste tiden (för både mej o sambon) att det nästan känns som ett andra hem.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Livsturisten - 26 juli 2019 13:43

Fy vad varmt det är. Just nu är det 42 grader varmt i solen, och vi håller oss inne, i rummet i "vårt" lilla hus. Här är det svalast just nu. Luften har gått ur mej och jag har haft känningar som jag är jätterädd för. Att det kan vara hjärtat. Vi...

Av Livsturisten - 22 maj 2019 22:26

Så många gånger under så många år har denne hästägaren uttryckt så mycket agg emot min sambo, och markerat emot honom, som om hon är förmer än honom. Senast nu i eftermiddags.   Hon ska ALDRIG mer kunna be oss om hjälp!Det är mer än nog!!!   ...

Av Livsturisten - 15 maj 2019 14:04

Nu SKA jag verkligen göra verklighet av min dröm om att min YouTube-kanal ska bli det jag från början ville att den skulle bli!   Härom dan gjorde jag ett första trevande steg och laddade upp en video som jag skapade i ett nytt jätteroligt progra...

Av Livsturisten - 14 februari 2019 10:56

Igår, då jag och sambon höll på att mocka på plattan, där lösdriftsvalackerna äter, så kom den där otrevliga gubben som håller koll åt markägaren. Han gick genast på min sambo i enormt otrevlig tog och beordrade honom att låsa upp elskåpet vid Este...

Av Livsturisten - 8 februari 2019 10:19

Idag kunde jag inte med att gå ut och släppa ut hästar. Mina fötter värker mer o mer för varje dag, och jag kände inte för att offra mina sista krafter på att hjälpa en person som igår hackade på mej för att jag "ropade på fel sätt" istället för att ...

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Skapa flashcards