A Life to Live

Alla inlägg den 22 december 2013

Av Livsturisten - 22 december 2013 01:42

För 14 år sen eller mer så tyckte jag att det var jätteroligt att skapa bilder digitalt med hjälp av PhotoShop. Och, jag gjorde några år i rad personliga julkort till dom som betydde lite extra mycket för mej, som jag la upp på min hemsida (dold för allmänheten) och skickade ett mail med url till kortet.

Jag hade satt tracker på kortsidorna för att kolla då dom lästs. För, jag var ju så spänd på reaktionerna...


Men, några reaktioner kom inte... Inte ens ett tack...

Och, då jag kollade av trackerstatistiken... så visade det sej att korten inte ens visats.

Inte så rolig upptäckt att det som jag tyckte om att skapa (från mitt hjärta till denne speciella person) inte ens togs emot...


Vid ett tillfälle, ett par försök senare, så "tog jag pulsen" på detta genom att prata med en av dessa mottagare av de speciella kreationerna. Och, då fick jag veta att det inte var något roligt att få såna julkort över nätet, och att det var anledningen till att man aldrig ens tittade på dom.
Man uttryckte att det betraktades som "massmail". Fast... hade man tittat på det jag skickade så hade man sett att det var högst personligt skapat.
Varje mottagare.... och dom var ytterst få... hade fått ett alldeles eget kort, som var högst personligt skapat från mej till denne speciella person.


Jag har sett några dagar nu, på facebook... och i flera år tidigare, dessutom... att personer sätter ut bild som dom skrivit "God Jul" på i sin status... och detta ser ALLA som finns på dennes "vänlista". SAMMA bild!

Så, nu är det tydligen OK att göra så.


Även där var jag 14-15 år före min tid, tydligen.

Och, "tystades"... eftersom det inte uppskattades... 


Det är svårt att följa strömmen, och bli "ok"...

Så, jag får fortsätta att vara jag... även fast det ofta gör ont.


Det här är inte sista gången som du får läsa om detta:   

 

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Skapa flashcards