A Life to Live

Alla inlägg den 22 oktober 2013

Av Livsturisten - 22 oktober 2013 19:37

Har sedan 16-tiden (nu är hon strax före 20) druckit 3 liter Laxabon (laxeringsvatten).

Och, nu sitter jag där jag sitter i ett par timmar.

Fryser gör jag, då jag har druckit 3 liter kall vätska... är tom i magen, sedan jag fastat sen imorse.
Jag får dricka klara drycker idag, inatt och imorgon bitti.
Tidigt imorgon bitti (vid 5) ska jag dricka den 4:e och sista litern Laxabon... och sitta nån timme - kanske - på toa... Innan jag vid 9:30 ska inställa mej på Danderyds sjukhus för att genomgå ytterligare en koloskopi-undersökning.

Det blir min 5:e eller 6:e. Och, den görs för att det var några år sen sist, och dom vill se hur det ser ut nu. Och, för att inhämta info om min status inför operationen dom redan bestämt ska göras.

 

Medan jag nu sitter här och har skitkul, med en värmande kopp te, så roar jag mej med att se ett avsnitt av Drop Dead Diva (en av mina favoritserier - jag har f.ö många favoritserier).

Och, så kollar jag in vad som händer hos er andra, förståss. I den mån ni berättar det.

 

Berätta gärna hur du har det ikväll!   

Av Livsturisten - 22 oktober 2013 13:44

Blev uppringd för en stund sedan av en sköterska på KS. Hon berättade att lättakuten på Danderyd hade remitterat mej till henne.

Jag blev lite förvånad.

Hon frågade om jag kan gapa, tugga, svälja... Jag blev helt kall inombords, och tänkte att "dom symtomen har jag inte känt av än... ska man få såna besvär också av bältros?"

Då, sa hon... Du har skadat käken?


"Nej!", svarade jag. "Jag sökte för Bältros!"


Nu är det så att mina ögon och öron är inte avstängda då jag är ute och rör på mej. Och, jag uppfattade vem det var som var inne hos doktorn före mej. Det var en blond tjej, yngre än mej. Hon log då sambon försökte komma upp ur stolen då vi skulle gå (för hon satt kvar i väntrummet då). Jag sa till henne - om sambon - "gammal man gör så gott han kan!"


Den tjejen var in till doktorn före mej. Jag hörde hennes namn, men minns det inte.

Efter en stund kom doktorn ut och han o sköterskan ringde någonstans. Han sa till sköterskan att "Om du tar det här så kan jag fortsätta jobba!"... och gick tillbaka till patienten, medan sköterskan fortsatte att ringa.

Sen kom den unga tjejen ut, och satte sej i väntrummet igen. Ett par minuter senare kom doktorn och ropade in mej.


Medan jag var inne hos doktorn kom sköterskan och sa nåt om "Karolinska" och läkaren svarade "käkakuten".


Och, idag ringer det från KS om att jag? (hon hade MITT personnummer och MITT mobilnummer - som jag inte uppgav på DS igår - och MITT namn)

Dom blandade helt klart ihop mej och den unga tjejen med varann.


Sköterskan på KS som ringde mej reagerade på detta med oro och sa att "så får man ju inte göra".

Hon skulle genast ringa upp lättakuten och se till att dom letar upp rätt patient.


Jag hoppas verkligen att dom hittar rätt på detta, så tjejen får den hjälp hon behöver!

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Ovido - Quiz & Flashcards