A Life to Live

Alla inlägg den 21 oktober 2013

Av Livsturisten - 21 oktober 2013 16:27

Igår upptäckte jag att jag hade nån brännande smärta i huden i nacken o ner mot skulderbladet på höger sida. Senare började det klia... och det kliade även framtill på halsen och vid nyckelbenet, på höger sida. Ont gjorde det i huden, och brände.

Jag baddade med Alsollösning, och det lindrade lite.

Upptäckte imorse att det spridit sej och satt nu även framtill på högra överarmen ända uppe vid axeln. Och, märkte, då jag sen skulle be sambon titta på det, att det även satt på högra skulderbladet.


Ringde och pratade med sköterskan på IBD-mottagningen, för att höra ang. min kortisonmedicin på onsdag morgon... Nämnde detta hudfenomen för henne... Hon talade med läkaren, och återkom sen till mej med uppmaning om att snarast åka till närakuten och visa upp detta... som dom bedömde som BÄLTROS.

 

Jo, jag har ju nedsatt immunförsvar... Har nyligen varit riktig ordentligt sjuk... och jag har haft vattkoppor... Så, sannolikheten för att detta är bältros är stor. Och, det måste sättas in behandling snarast, sa dom.


Kan jag få bli och vara frisk snart?
Jag har inte tid med detta!

Jag har kapplöpning mot tiden, och försöker hinna med ett liv (annat än mitt och i högsta grad väldigt mycket mitt), och vill inte mista det...

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Skapa flashcards