A Life to Live

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2013

Så får det bli en paus från revbensspjäll ett tag

Av Livsturisten - 19 oktober 2013 21:39

Jag tror att vi nu tar och väntar med revbensspjäll tills det är dags att ha dom på julbordet. För, man får ju inte föräta sej på sånt man tycker lite för mycket om.

I onsdags åt vi revbensspjäll och potatisgratäng, som jag tillagat för första gången. Och, det blev så sagolikt gott så vi ville ha det igen... idag.

 

Det var jättegott idag också. Men, vi vill verkligen inte föräta oss, och bli "mätta" på det.

Så, därför ska vi istället längta lite nu till jul, då vi får revbensspjäll igen.


Och, nu närmar sej det dygn som jag ska fasta, och inte får äta... bara dricka...

Trots att det bara är ett par veckor sedan jag började äta fast föda igen, efter att jag inte kunnat äta i 2½ vecka... så känns det som jättelång tid att vara utan mat i lite drygt 1 dygn.


Så, nu siktar jag på att ev. fira - efter fasta och koloskopiundersökningen - på onsdag med att ha kycklinggryta eller nåt sånt till middag den dan.

Fast, det beror ju förståss på hur undersökningen går, och vad för besked jag får av läkaren.

 
 
Lotta

Lotta

20 oktober 2013 11:17

Mums...
Det kommer gå bra med fastan och besöket hos doktorn. Det måste gå bra & så hoppas jag du får operationen snart så du sedan får börja må bättre & bättre!
Kramar <3

http://lottashullerombuller.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Livsturisten - 26 juli 2019 13:43

Fy vad varmt det är. Just nu är det 42 grader varmt i solen, och vi håller oss inne, i rummet i "vårt" lilla hus. Här är det svalast just nu. Luften har gått ur mej och jag har haft känningar som jag är jätterädd för. Att det kan vara hjärtat. Vi...

Av Livsturisten - 22 maj 2019 22:26

Så många gånger under så många år har denne hästägaren uttryckt så mycket agg emot min sambo, och markerat emot honom, som om hon är förmer än honom. Senast nu i eftermiddags.   Hon ska ALDRIG mer kunna be oss om hjälp!Det är mer än nog!!!   ...

Av Livsturisten - 15 maj 2019 14:04

Nu SKA jag verkligen göra verklighet av min dröm om att min YouTube-kanal ska bli det jag från början ville att den skulle bli!   Härom dan gjorde jag ett första trevande steg och laddade upp en video som jag skapade i ett nytt jätteroligt progra...

Av Livsturisten - 14 februari 2019 10:56

Igår, då jag och sambon höll på att mocka på plattan, där lösdriftsvalackerna äter, så kom den där otrevliga gubben som håller koll åt markägaren. Han gick genast på min sambo i enormt otrevlig tog och beordrade honom att låsa upp elskåpet vid Este...

Av Livsturisten - 8 februari 2019 10:19

Idag kunde jag inte med att gå ut och släppa ut hästar. Mina fötter värker mer o mer för varje dag, och jag kände inte för att offra mina sista krafter på att hjälpa en person som igår hackade på mej för att jag "ropade på fel sätt" istället för att ...

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Skapa flashcards