A Life to Live

Alla inlägg den 16 oktober 2013

Av Livsturisten - 16 oktober 2013 21:29

Idag lagade jag iordning en potatisgratäng och jag stekte de revbensspjäll som jag förkokade igår.

(jag lyckades t.o.m skära mej i tummen då jag gjorde dom tunna skivorna av potatisen)

 

Dagens middag blev JÄTTEGOD!!!

WoW! Det här gjorde jag bra!

Så bra att sambon började "yra" om att han tyckte vi skulle testa att ha den potatisgratängen i crepes.     


Hade det varit möjligt så hade jag låtit Dej få smaka!

   

 

 

Av Livsturisten - 16 oktober 2013 11:02

På ICA Maxi igår gick jag - som alltid - en sväng till garnet, för att se om något litet nystan hade en önskan om att få åka med hem till mej. Och, visst var det så!   

Jag tog med mej ännu ett Big Verona 200g (för 69:-) med de blandade neonfärgerna.

Jag har ju stickat 1 par sockor, 1 par vantar, 1 mössa och ev. en hundtröja (har inte provat den på nån av hundarna än). Men, jag vill ha en halsduk (halsvärmare), fuskolle och ett par benvärmare också i det garnet.

Och, så har jag fått förfrågan om ifall det möjligen kommer att gå att köpa sockor, mössa osv... Och, det ska det ju gå att göra sen.    Jag gillar neongarnet!


Dessutom låg där några fina nystan Raggi 150g (för 99:- - vilket är lite mer än vad som egentligen är fullt överkomligt). Och, eftersom sambon behöver raggsockor så fick ett nystan av dessa följa med hem.

 

Kom på sen att ett nystan inte kommer att räcka, eftersom han drar lite större än 41 i sockor.
Men, det gör inget. Det får bli till att köpa till antinget ett likadant eller ett i nån av dessa färger.

No worries!   


Ska nu komplettera med en uppsättning strumpstickor till, så jag kan ha ytterligare ett projekt igång samtidigt.   

 

Av Livsturisten - 16 oktober 2013 10:43

Jag tror att det blev nån timmes sömn... vid 2 tillfällen, under natten och morgonen.

I övrigt sprängde magen nåt djävulskt. Jag kände tydligt att det handlade om att tarminnehållet hade problem att ta sej igenom passagen där det är ordentligt trångt.


Jag trodde, efter en dag (igår) då magen inte värkt något, att det skulle vara ok med det malda köttet och brödet (= hamburgare). Men, så enkelt blev det dessvärre inte, då.


Så, idag är jag trött.

Och, jag hoppas att den planerade middagen ikväll kommer att bli bättre välkomnad av magen inatt.


För dej som undrar vad som görs och ska göras ang. min hälsa, så ska det bli:
Koloskopi 23 oktober och MR röntgen 5 november

Dessa undersökningarna görs som förberedelse för den operation som sen ska ske.

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Ovido - Quiz & Flashcards