A Life to Live

Alla inlägg den 15 oktober 2013

Av Livsturisten - 15 oktober 2013 23:02

Eftersom revbensspjäll är något som sambon (och jag) aldrig lyckats med, och jag nu läst en del om hur dessa bäst tillags... och jag insett var vi brustit i kunskap, så gav jag mej på revbensspjäll idag, då vi hittade till bra pris härom dan.

Men, eftersom både dom och den potatisgratäng jag tänkt ha till är sånt som tar en rätt tilltagen tid att tillaga, så blev det till att påbörja idag... genom att förkoka revbensspjällen.

Och, imorgon får det bli till att steka dom... då jag kommit mer än halvvägs på potatisgratängen.

 

Innan jag "rasade" den 15:e - 16:e september så hade jag inte ens en 10% av det matlagningsintresse jag har nu. Så... Inget ont som inte har något gott med sej.   


Hittills har jag bara fått godkänt av sambon om det jag tillagat.


Och, idag blev det hamburgare till middag - efter att vi varit på ICA Maxi och provianterat.

Av Livsturisten - 15 oktober 2013 12:15

Startade upp ny kreation igår.
Detta är del 1 av 2.

 

Av Livsturisten - 15 oktober 2013 00:02

Har tänkt ett tag nu, att det var ett tag sedan jag hade korsord att fördriva tiden, och att distrahera mej, med. Och, idag behövde jag inte tänka så längre... då jag kom upp till stallet o hittade en present till mej hängande på Omar's box.

Omar's matte var där också... och klippte Omar.
Så, jag kunde tacka genast!

Det här var precis vad jag önskat ett tag, och behöver!

   

Då jag, just före 17-tiden, kom ut i hagen och skulle ta in Manadis, så tyckte jag att höstfärgerna på skogen i bakgrunden och Manadis i förgrunden var en så fin bild.... Knäppte därför... Men, tyvärr återgav inte kameran tillräckligt för att man skulle få med hur fint det verkligen var.

 

Orkade mocka igenom 4 boxar ordentligt idag, samt ta in nästan alla hästarna.
Så, idag blev en dag på plussidan.

Imorse vaknade jag med "sockerdricka" i kroppen... kastade i mej kortison-tabletterna, då jag blev orolig att det faktum att det gått mer än 24 timmar sen förra dosen var orsaken...

Och, ända fram till lunch hade jag obefogad mjölksyra i benen.

Men... då jag sen väl gick ut, vid 15-tiden, så orkade jag mer än igår.


Utgår nu ifrån att morgondagen blir ännu bättre!   

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Skapa flashcards