A Life to Live

Alla inlägg den 5 oktober 2013

Av Livsturisten - 5 oktober 2013 21:31

Upp tidigt och iväg på hästtävling.
Åkte hem en sväng mitt under dan, för att fixa med jobbet, och sen tillbaka.


Sista klassen skulle vara ca 17:30, men blev lite framskjuten. Och, vårt ekipage gick i absolut sista gruppen... Då, hade det regnat i nån timme, och vi var ordentligt blöta.


Men, vilken underbar upplevelse det var att få stå på första parkett och bevittna då dom gjorde sitt absoluta personbästa resultat, och dessutom gick vidare till morgondagens A-final.   

Detta innebär att vi ska iväg imorgon bitti igen, samma tid.

 


När vi skulle lasta var det mörkt, och det regnade... Men, Ess var så snäll, och gick rakt in och vi kunde styra hemåt... i ösregnet. Trötta och glada.


Väl hemma hade värsta monsunregnet utvecklats, och vi fick mer eller mindre vada ut i hagarna och hämta in de hästar som ännu var kvar ute.
Stort TACK till er som tog in hästar i förväg åt mej idag! Jag skänkte er många tacksamma tankar då jag gick i ösregnet och hämtade in de resterande.


Nu är vi hemma. Trötta och frusna. Och, om ca en halvtimme är det dags att ta sista promenaden för kvällen - och natta hästarna.

Sen får vi sova, och samla energi till imorgon.

Förhoppningsvis får jag video på morgondagens bedrifter i A-finalen.


Jag har gått och gått och gått idag... Och, jag har också upptäckt att mina anklar är jättesvullna!

Varför svullnar anklarna?

Av Livsturisten - 5 oktober 2013 13:40

Det var lite jobbigt igår kväll. Magen sprängde, och jag behövde sova så jag skulle orka med att gå upp tidigt, och åka på hästtävling idag.

Somnade gjorde jag... men, sen fick jag ju inte sova. För, Rabalder och Gucci hade verkligen ingen ro att sova, utan gick ihop och hjälptes åt med att väcka mej flera gånger i timmen.

Vid 3-tiden fick jag ge upp... och satte ut Gucci i snöret utanför dörren en stund.


Vid 5-tiden fick jag sen äntligen somna, då småhundarna äntligen lagt sej tillrätta och sov gott.

Vid 6-tiden gick sambon upp, och gick ut och jobbade. Jag skulle då gå upp... och plötsligt var klockan 7:30. Då blev det brådis.


Upp... äta medicinerna... göra frukost åt både mej och sambon. Äta frukost. Och, sen iväg.

Gick ut vid 8:30.

 

Det gick bättre än vad ja trott att lasta Ess i min trailer, och vi kom iväg enligt tidsplanen.

   

Det var ett jobbigt ljus (eller avsaknad av ljus) så det kändes i ögonen som att man aldrig riktigt skulle vakna. Så, det var tur att jag inte körde.


Vi kom fram som sista ekipage, och det var nästan på minuterna för incheck och veterinärbesiktning.

     

Vi hjälptes åt att fixa hagen åt Ess på tävlingsplatsen.
Sen gick jag och sambon och tittade oss omkring lite...

       

Då Ess och hans matte skulle rida sin första klass...

 

...tog vi Linus med oss och åkte hem för att fixa med mitt jobb (för dagen 7 boxar att mocka)...

   

Och, nu har vi ätit lunch... och ska strax åka tillbaka till tävlingsplatsen.

Det återstår ju minst 1 klass till för Ess att tävla i. Och, jag hoppas kunna se detta.


Än så länge har han fått en snygg grön rosett, har jag sett på facebook. (en 5:e-plats)

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Skapa flashcards