A Life to Live

Alla inlägg under september 2013

Av Livsturisten - 14 september 2013 10:15

Jag har fått så mycket positiv feedback på videovisningen att jag fortsätter med ännu en video som tar upp ett ämne som intresserar mej mycket: London   

Av Livsturisten - 13 september 2013 10:21

Det här är mycket intressant!

Av Livsturisten - 12 september 2013 19:45

Fototriss fyller fem år och detta firas med en tävling.
Om jag vinner 1:a eller 2:a pris så kommer min resa att gå till London, där jag är säker på att finna ytterligare smultronställen.


Här kommer min triss:

 

Min älskade häst Óskadís och jag besöker gärna ofta ett av våra gemensamma smultronställen - skogsvägen. Det är så fridfullt och mysigt att promenera här.

 

Mitt hem (det första i livet som känns som hemma på riktigt) är mitt ultimata smultronställe. Och, överallt där min häst är känns som den bästa platsen.
Så här är det dubbelt upp.

Då jag sitter på Óskadís' rygg och känner mej trygg där så är jag lycklig!     

Av Livsturisten - 12 september 2013 09:23

Torsdagen 11 september kursdag på gården då bästa ridläraren kommer till gården, och 10 ekipage (fast igår var det 12, tror jag) rider 2 pass.


Vaknade med en bråkig mage. Kom inte iväg till KS pga magen, och får ringa och försöka få ny tid till mammografiundersökningen.
Kände mej ledsen hela dan. Det är inte så lätt att lura sej själv och hålla masken hur länge som helst, då det bara fyller på hela tiden av sånt som gör en ledsen.


Jag hade sett fram emot att vara på KS vid lunchtid, och då ha något annat för mej. Men, nu blev det ju inte så. Istället fick jag tid att mocka alla boxar under tiden då de övriga kursarna (+ några till) åt lunch ihop. Och, sen hämtade jag Óskadís i hagen, och umgicks med henne ett par timmar.


Det var varmt och lagom soligt hela dan. Så, kursarna hade tur med vädret.
Bästa turen med vädret hade Helen (läraren) som förra kursen fick stå i ösregn hela dan.


Jag garderade mej och frågade Yhlva om hon ville rida mitt pass, på Óskadís, om jag inte orkade. Och, det gjorde det lite lättare för mej att klara av det då jag visste att jag hade en "stand in". Så, då det blev dags för mej och Óskadís så red jag själv.

Och, då regnade det!   
På "åskmolnet - jag".


Gårdagens lektion blev rolig och som alltid skickade den mej framåt i utvecklingen.
Man blir så himla duktig inombords då man rider för Helen! Hon är verkligen den i särklass bästa ridläraren som jag haft!

Och, Óskadís orkade mycket mera än vad jag först trodde hon skulle göra.


Det var intressant sen, då en person uttryckte till mej att hon aldrig sett mej rida och tölta förrut.

Att jag inte är så synlig då jag rider har ju flera olika förklaringar.


Jag fotade Yhlva då hon red. Och, hon fotade mej då jag red.

Det är ju inte så ofta som jag ser mej själv rida, heller!   

 

 

Helen tyckte att Óskadís var fin i sitt nya pannband. Och, det gjorde mej glad, en dag som igår.   

Det känns tryggt att rida för Helen. För, utöver att hon är en otroligt bra ridlärare, som bara plockar fram det bästa ur häst och ryttare, så känner hon också min häst.

Det var nämligen hon som såg till att Óskadís kom till Sverige. Och, det är hon som utbildade henne - innan hon såldes till den person som för knappt 2½ år sedan gjorde mej så himla glad då hon erbjöd mej att få köpa henne.
Min Önskehäst!
Hästen som jag, från den första gången som jag såg henne, önskat att få äga!
Och, som jag gått in med ifrån hagen varenda dag i flera år... och viskat till henne att jag önskar att hon vore min...

Óskadís = Önskans Gudinna!


Hon är världens finaste och underbaraste (ja, det tycker väl alla om sina) och hon är för alltid MIN och bara MIN!   


Och, nu har jag fått ny energi!

Av Livsturisten - 2 september 2013 00:39

Veckans tema i Fototriss är Svart.


Här kommer min triss nu:


Sögn är en av mina skyddslingar. Hon är en svart islandshäst som jag tagit hand om hela sommaren, under hennes sjuktid (fång) och då matte var på semester.
Jag har känt henne i så många år att jag just nu tappat räkningen.
Hon är en helt fantastisk individ med en stark integritet och en underbar personlighet.

 


Knorris är våran kolsvarta katt.
Han är en riktigt duktig sorkjägare, som tyvärr är lite ledsen på sommaren, då han inte får gå till jobbet.


När vi går ut och kvällsfodrar nu för tiden är det svart ute.
Det är inte länge på året som det är ljust på kvällarna - vilket ger mej en längtan efter att bo på andra sidan jorden, istället.
Fast, jag är så rädd för jordbävningar... så, jag får väl tända ett ljus istället.   

 


Lämna gärna ett avtryck i kommentarsfältet, så blir jag    och vet vart jag ska gå för att återgälda besöket.   


Av Livsturisten - 1 september 2013 23:15

Prinsen och tuffa Viktor e som Birk, Knorris och Pebbles en gång var.   


 

Det här är jag

Hej!
Välkommen att ta del av mina smultronställen  och djungler av brännässlor, på min resa genom livet. 

På tal om vädret:

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Omröstning

När skriver Du testamente?
 Mitt i livet, då döden känns avlägsen.
 I samband med att barnen födes.
 I samband med att barnbarnen börjar födas.
 När krämpor gör sej mer och mer tydliga.
 När döden andas i nacken på en, och man inser sin dödlighet.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kategorier

Arkiv

Minns

Lilypie Angel and Memorial tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

PitaPata Horse tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Med i:


Blogg100 - Ett inlägg om dagen i 100 dagar

 


susnet.nu statistik

Tidigare år

Värt att besöka

Sök i bloggen

RSS

Presentation

Twitter


Skapa flashcards